Bleka tänderna
Jag vill bleka tänderna. Funkar det att göra själv? Behöver en massa tips och råd.
Jag vill bleka tänderna. Funkar det att göra själv? Behöver en massa tips och råd.
Varför måste man hålla på hela tiden och ofta om man väl gjort det en gång?
Jag har blekt två gånger på 5 år tänderna blir sååå fint vita jättelänge, köpte för typ 49 eller 99:- på tradera båda gångerna!
Få det bara inte på tandköttet, jag blev av med lite tandkött
Jag skulle vilja bleka mina, det gör inget om de blir lite missfärgade sedan om det är hyfsat jämt över tänderna. Jag har dock haft vita fläckar på framtänderna sedan jag var liten, tänkte att om man bleker så kanske det syns lite mindre =)
Jag har en bekant som jobbar som tandhygienist och när jag ville att hon skulle bleka mina tänder, så avrådde hon mig från det direkt. Motiveringen var att den syra av vilken består blekmedlet förstör tandemalj till en viss grad, vilket kan leda till karies, sprickor och mer hål i tänderna, samt ilningar i tänderna och ökad känslighet mot varmt/kallt/surt/sött. Dessutom kan dem aldrig vara säkra på att det inte uppkommer några missfärgningar på tänderna, sådana som inte syns men aktiveras vid blekning. Så jag avstod... Vill inte få problem senare med tänderna, speciellt när man inte tycker att tandläkarbesök är världens roligaste.
Man kan göra det hos tandläkaren för 1500 kr/käke. Låter tryggare än att fixa själv. Om du ska bleka själv, köp kit från apotek. Nu använder jag en dyr tandkräm som bleker lätt utan att skada emaljen.