• AngelEye

Snälla peppa mig, jag vill bara gråta..

Jag var tillsammans med en kille i 2 år. Vi hade oskyddat sex varje dag under dessa år. Inget hände.. Men tror det var honom det var fel på, för..

Han dumpade mig och jag hade ett one night stand med en kille.. blev gravid direkt. Gjorde självklart abort eftersom vi inte var tillsammans och ville dela vårdnaden. I samma veva gav han mig också klamydia. Inom 2 veckor var båda sakerna åtgärdade. Abort i vecka 6 och klamydian var borta på 10 dagar.

Nu är jag tillsammans med en ny kille, vi har det underbart tillsammans och har försökt få barn i ett halvår. Det är 7e försöket nu.
    Men ingenting händer..

Kan klamydian och aborten ha sabbat för mig..?
    Är så sjukt orolig och ledsen för att inget händer.

Snälla peppa mig.

• Svar på tråden Snälla peppa mig, jag vill bara gråta..
  • lunkentuss

Det kan ju gå i perioder så att säga... Första barnet kan man bi gravid direkt, sen kankse det tar 1 år o tredje barnet tar ett halvår osv osv... Så inte behöver nåt vara fel.

Men gå o kolla upp det hos läkarn, dom kan ju se om aborten gjort nån skada...

Men som sagt, bara för att an blivit gravid fort en gång behöver det inte gå lika fort nästa gång

• swala

Se det positivt: Du vet ju att du kan bli gravid! Om du ändå är orolig så tycker jag att du ska gå till din gyn för att ta reda på om du har fått några men av klamydian eller aborten. 7 månader är inte så länge!! Det kommer säkert att ta sig snart!!

• Teskedsmamman

Att du och din första kille int eblev gravida kan bero på att ni inte passade ihop helt enkelt.... det behöver inte vara några fel på honom heller. Jag och min första man var gifta/ihop i 7 år och ingenting hände trots en massa behandlingar, idag har han iaf 2 döttrar och jag 3 pojkar....

Och till din fråga, nej, jag tror inte att varken klamydian eller aborten har ställt till det. 7 mån är genomsnitt. Min första kille tog 11 försök utan "fel"....

Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • AngelEye

Okej. Tack så mycket, jag hoppas ni har jätterätt! :)
    Nu känns det iallafall en aning lugnare. Vet att 7 månader inte är mycket egentligen, men det känns ju mycket såklart. Man vill bara att det ska hända med en gång!

• UpsyDaisy

Har lite svårt att förstå dock varför abort var så "självklart" om du nu så gärna ville ha barn?

• AngelEye

För jag ville inte att barnet skulle bli utan pappa. Vad är det för konstigt med det?
    Man vill väl ha en fungerande familj?! Det är väl bättre att skaffa barn med sin fästman, som vill detsamma, än med någon random snubbe som man knappt känner och som inte vill ha med barnet att göra?

• Regina1983
    AngelEye skrev 2009-06-02 14:17:31 följande:
    För jag ville inte att barnet skulle bli utan pappa. Vad är det för konstigt med det?Man vill väl ha en fungerande familj?! Det är väl bättre att skaffa barn med sin fästman, som vill detsamma, än med någon random snubbe som man knappt känner och som inte vill ha med barnet att göra?
    Helt rätt.. folk skaffar barn höger o vänster med killar som dom inte vill vara tillsammans med.
  • afrodite

Om man inte har haft några komplikationer efter Aborten, alltså kraftig inflammation, eller så kan du utesluta att det har med aborten att göra.
    Men tänk på att det tar ganska lång tid för vissa att bli med barn. Men de allra flesta så funkar det inom ett år. sedan finns det massor av hjälp efter ett år. Lycka till!! Kram

• Vitsippa75

Lugn. Det kommer säkert. Du har ju varit gravid en gång. Jag och min kille är inne på vårt fjärde år. Vi pratar inte längre försök, månader, halvår utan år!! De hittar inget fel på oss. Som du själv skrev så hände det inget på de två åren du var tillsammans med din förra kille.

• Lunae

Att en människa ens KAN bli gravid är ett mirakel.Det är bara några få dagar i månaden som man är "fertil" och att pricka in rätt är en stor konst!

Dessutom så tror jag att det inte går att styra så mycket över ändå,det är så mycket som ska stämma.

Har du rätt inställning och vill gå med på utredning osv. så kommer det lösa sig till slut.Sluta inte försöka bara.För en del brukar det fungera när de låter bli att fokusera på att bli gravida,utan bara slår bort tanken och vips så är plusset där på stickan!

Lycka till!

• Vitsippa75

Det här med att inte tänka på det stämmer inte. Det är en typisk kommentar från dom som har fått barn. Så enkelt är det inte, tyvärr. Det beror på saker inne i kroppen, inte i huvudet. Vissa av oss är helt enkelt mindre fertila och det tar längre tid.

• Delicia
    Lunae skrev 2009-06-09 16:11:28 följande:
    För en del brukar det fungera när de låter bli att fokusera på att bli gravida,utan bara slår bort tanken och vips så är plusset där på stickan!Lycka till!
    Det stämmer i och för sig men det beror inte på att de "slutade fokusera".

Till TS. Sjunde försöket är än så länge ganska lite, även om det självklart kan kännas långt. Eftersom du har en historia av barnlöshet tillsammans med ett ex är det kanske ändå läge att göra en koll? Jag skulle i alla fall ringa gyn och höra vad de tycker om jag vore i din sits. Lycka till!
  • Jojjo841212

klamydia behöver man ha under en lååång tid för att den ska göra en steril...
    Jag har haft klamydia flera ggr, varav den senaste gången i ca 6 månader (om jag har rätt angående vem som smittade mej).har även gjort två aborter, varav den senaste gav mej infektioner osv .Och jag är gravid nu. Men det tog ca 2 ½ år innan jag blev gravid med min kille. oskyddat sex nästan varje dag hade vi..Men så en dag så plussade ja! Så ge det tid bara!

• Elijn

Hej.. Sluta nojja dej. Ju mer du försöker tvinga fram det, ju mindre gravid kommer du bli. Slappna av. Du kan bli gravid.. Din bäbis kommer när det är menat för det! :D

• UpsyDaisy
    AngelEye skrev 2009-06-02 14:17:31 följande:
    För jag ville inte att barnet skulle bli utan pappa. Vad är det för konstigt med det?Man vill väl ha en fungerande familj?! Det är väl bättre att skaffa barn med sin fästman, som vill detsamma, än med någon random snubbe som man knappt känner och som inte vill ha med barnet att göra?
    Tja, personligen tycker jag det är bättre att låta bli att ha sex överhuvudtaget med nån "random snubbe som man knappt känner" Då slipper man problemet.
  • AngelEye

upsydaisy: fast denna gången kände jag honom. det var min killkompis.
    jag drog bara en jämförelse. nu handlar inte tråden om det, så håll dig till ämnet är du bussig.

• NearliG

Ser att det här är en lite äldre tråd men skriver ett inlägg ändå, bara för att jag blir lite upprörd. Man säger inte till någon som försöker få barn med sin man att det tar tid för de kanske inte passar ihop helt enkelt. Man är nog tillräckligt ledsen och besviken som det är att man inte kan ge sin älskade ett barn, utan att någon trycker upp det i ansiktet på en. Det gör så ont i hjärtat att höra det. Tänk efter lite innan man kläcker ur sej saker.

• Norrbagge

Nu är det säkert inte så, men Ja, Klamydia kan leda till infertilitet.

Svar på tråden Snälla peppa mig, jag vill bara gråta..