känner ni ert barn andas inne i magen?
Jag känner mitt barn andas ibland när den ligger med ryggen utåt. Känns väldigt märkligt men fantastiskt.
Kan ni också känna era barns andetag?
(Jag e i v 37)
Jag känner mitt barn andas ibland när den ligger med ryggen utåt. Känns väldigt märkligt men fantastiskt.
Kan ni också känna era barns andetag?
(Jag e i v 37)
Jag har funderat på om det är det jag känt faktiskt....
Tror det är det.
Ja jag tycker att jag känner det som att hon andas, väntar tredje barnet o har inte varit med om detta förut. Sista dan i v.32.
först undrade jag vad det var..små och jämna rörelser och magen höjdes upp och ned..sen har jag kommit till slutsatsen att det måste vara andetag! För när barnet rör sig så känns d annorlunda och även när det hickar.
Jag blev bara lite förvånad för jag har aldrig hört någon som sagt att de kunde känna barnets andetag. Ingen verkar prata om det ialla fall.
Barnen andas inte i magen!
Barnet andas in fostervatten...så visst andas det men inte som vi!
exakt! det övar ju på att andas inne i magen.....
fast fostervatten...sen hickar de en hel del
nej de andas inte in fostervattende sväljer de... inget barn andas i magen, de skulle draddas av lungödem om de andades in vatten... de tar sitt första andetag när de kommit ut från mamman, innan dess får de sitt syre o allt genom navelsträngen...
Jodå, de tränar andningsrörelser:
Från growingpeople.se
"Utanför livmodern är andning en livsnödvändighet - fostret verkar medveten om detta och tränar sina andningsmuskler.
Redan från graviditetsvecka tretton kan man med hjälp av ultraljud se att fostret tränar sina andningsmuskler genom att utföra andningsrörelser. Andningsrörelser pågår sedan i perioder under hela graviditeten. Man kan också se att fostret har hicka från vecka 9-10."
De berättade också detta när jag var på UL och jag fick se rörelserna själv också.