• libra

Får han göra så här utan att prata med mig?

Hej och hoppas alla har det bra nu i sommarvärmen :)

Det som nu hänt är att mitt ex som är pappa till mina barn har åkt utomlands vilket jag fick reda på samma dag.
    Meningen är att han ska ha dem några dagar till men har nu lämnat dem hos sin sambo som tagit med dem till deras landställe på annan ort. Jag vet ej adress.

Visst det är ju schysst av henne att ställa upp men får han göra så här, borde han inte pratat med mig om det först?

Jag hörde av mig till honom när jag fick reda på det och sa att de kan ju komma till mig istället. Men jag blev bara avsnäst att de kommer om några dagar.
    Trodde delad vårdnad innebar att de ska umgås med sina föräldrar när de är hos oss.
    Då kunde han väl istället bytt dagar med mig, då det känns som att han ändå inte bryr sig om att vara med dem om han hela tiden lastar av dem på sin sambo?

Någon som vet om han får göra så här?
    Hur skulle ni har reagerat?

Fortsatt trevlig dag!

• Svar på tråden Får han göra så här utan att prata med mig?
  • JAG är BÄST

Japp, så får han göra tyvärr.

Ruttet av honom att belasta hans sambo med era barn. Du hade ju kunnat ha dom istället dom dagarna.
    Han verkar ha en underbar sambo som tillåter detta.

• libra

JAG är BÄST skrev 2009-05-31 13:24:50 följande:

Japp, så får han göra tyvärr.Ruttet av honom att belasta hans sambo med era barn. Du hade ju kunnat ha dom istället dom dagarna.Han verkar ha en underbar sambo som tillåter detta.
    Jo trodde att enligt lag att man utgår efter barnens bästa och då jag vet att barnen hellre vill umgås med mig än henne så borde detta vara fel
  • Mittilvet
    libra skrev 2009-05-31 13:43:07 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-05-31 13:24:50 följande:
    Jo trodde att enligt lag att man utgår efter barnens bästa och då jag vet att barnen hellre vill umgås med mig än henne så borde detta vara fel
    ...barnens bästa var det ja.

En hypotetisk fråga, hade du haft samma ordval ifall dina barn hellre hade bott med pappan och hans nya, hade du då kallat det för "barnens bästa"?

En tanke bara som du inte behöver svar mig på men känn efter själv vart fokus ligger, är det på dig eller dina barn?

Jag tycker att han borde hört med dig så du hade kunnat ta de dagarna istället men hans nya verkar ha stort hjärta så det borde du vara tacksam för

Däremot skulle du och ditt ex behöva snacka ihop er så ni vet hur man inte skapar liknande problem i framtiden.

Lycka till
  • libra
    Mittilvet skrev 2009-06-01 17:05:12 följande:
    ...barnens bästa var det ja.En hypotetisk fråga, hade du haft samma ordval ifall dina barn hellre hade bott med pappan och hans nya, hade du då kallat det för "barnens bästa"?En tanke bara som du inte behöver svar mig på men känn efter själv vart fokus ligger, är det på dig eller dina barn?Jag tycker att han borde hört med dig så du hade kunnat ta de dagarna istället men hans nya verkar ha stort hjärta så det borde du vara tacksam för Däremot skulle du och ditt ex behöva snacka ihop er så ni vet hur man inte skapar liknande problem i framtiden.Lycka till
    Jo om de nu hellre skulle vilja bo där så skulle det vara för barnens bästa.. men nu är det så att barnen själva har sagt saker om sambon som oroar mig att de kan fara illa.
    Om det skulle vara en bonusmamma som skulle vara schysst och inte ha det beteendet som hon hitills har visat så skulle jag inte reagera på detta utan bara tyckt det varit bra om barnen har ytterligare en vuxen person att ty sig till.
  • iser

jag tänker att åldern på barnen spelar en stor roll. Mina bonusar är så pass stora att de kan fatta beslutet själva. Sedan beror det ju på vilken relation barnen har till bonusmamman. Det händer ofta under våra veckor att jag planerar in att göra saker med "barnen" utan min sambo. Det är ett bra sätt för oss att få en bra relation och ha roligt tillsammans. Däremot så skulle jag aldrig åka i väg med mina bonusar utan att ge biomamman alla kontaktuppgifter.

• chilipeppar77

Jag tycker att du borde få veta vart dina barn är. Jag menar du vill väl ringa till dem. Det är nog det minsta man kan begära.
    De har det säkert jättebra på landet men ni borde kanske sätta er ner och prata om VARFÖR han kände att han inte skulle meddela dig vart dina barn är. Vad var han rädd för?

• Mittilvet
    libra skrev 2009-06-01 18:41:51 följande:
    Jo om de nu hellre skulle vilja bo där så skulle det vara för barnens bästa.. men nu är det så att barnen själva har sagt saker om sambon som oroar mig att de kan fara illa.Om det skulle vara en bonusmamma som skulle vara schysst och inte ha det beteendet som hon hitills har visat så skulle jag inte reagera på detta utan bara tyckt det varit bra om barnen har ytterligare en vuxen person att ty sig till.
    Jag tror jag har rätt bra koll på det här med hur en en bonusmamma kan känna ifall hon inte tycker om sina bonusbarn.

OM det nu skulle vara så att hon inte tycker om dem och helst vill dem illa så tror jag INTE att hon hade tagit hand om era barn.
    Med det i bakhuvudet borde du nog lyssna lite mer kritiskt till dina barn
Svar på tråden Får han göra så här utan att prata med mig?