drar i snoppen
sonen 6 år drar och kliar sig på snoppen hela tiden, han har alltid en hand där. gör småpojkar så eller är det något som är fel?
sonen 6 år drar och kliar sig på snoppen hela tiden, han har alltid en hand där. gör småpojkar så eller är det något som är fel?
Här är en till med en snoppälskare. Sonen fyller 7 snart och han går och drar i snoppen HELA tiden. Börjat säga till honom att han kanske inte behöver pilla jääämt.
Men det är som en magnet.. vet inte hur man ska göra.
säger oxå till sonen att han får sluta men varför gör dom så?
nej det är helt normalt att småbarn gör så, flickor gör ju så också.. Inget man ska förbjuda. Du kan lära honom att det är sådant man gör när man är ensam på sitt rum..
Ha ha min ettåring drar sig i snorren så fort som blöjan åker av! Handen liksom sugs dit per automatik! Typiskt karlar har de väl upptäckt den så släpper de den aldrig.
Har också sagt till sonen att ska du pilla på snoppen så får du göra det när du är ensam och inte i soffan, när vi äter, i klassrummet osv osv
Arbetar med barn och det är fullt normalt, bara att förklara att det är mindre fint att göra det bland folk;)
ok då är han normal då, skönt. Tänkte att han kanske hade någon infektion eller nåt annat fel.
själv så pillade jag på mig själv lämnt när jag var i den åldern
även om vi hade främmande låg i soffan med en filt över
om mamma kom på mig så skrek hon: - Madeléne! Låt bli framstjärten!!!
även om jag låg ensam i mitt rum så blev hon så arg...
Anonym (tihi) skrev 2009-05-30 19:07:34 följande:
Jag var också en pillare, men jag har inga minnen av att ha blivit tillsagd eller förebrådd.
Hallå...Kolla in vilken vuxen karl som helst en fredagkväll framför TV´n...det ligger i deras natur
Jag var likadan och jag är kvinna Är det fortfarande, men jag gör det inte "offentligt" - men på kvällarna när jag ligger och läser händer det fortfarande
Sonen är likadan -så fort byxorna är av är handen där Jag säger inget än för han är inte så gammal, vet inte ens om det är nödvändigt. Ju äldre man blir ju mer medveten blir man om sin kropp och då drar man sig undan naturligt - det gjorde jag själv i alla fall. Annars får jag väl säga något när han skall börja i skolan
))
VA??? drar du också i snoppen???
Hehehe - nej givetvis drar jag inte i snoppen - men pillar på snippan - same thing diffrent name
Även stora "pojkar" på 45 år drar i snoppen. Att de aldrig lär sig.
Är så trött på allt runkande!