• kardemummakrydda

Barnkalas på sommaren? Ettårsdagen! Vill få tips nu!!

Ni som har små födda på sommaren? Hur fira ettårisdagen?
    Jag måste fårga hur ni firar era småttingars ettårsdagar om dem är födda mitt i sommaren och släkten är bortresta?

Vill undvika att våran snart ettåring glöms bort...:(
    Lite sorligt om få kan komma......snyft...

• Svar på tråden Barnkalas på sommaren? Ettårsdagen! Vill få tips nu!!
  • Mor84

Ta med ett litet gäng kompisar och gå ut på picknick!
    Då är det till och med skönt om det inte blir så många och det känns inte lika ensamt som om man skulle bulla upp med ett kalas hemma.
    Packa ihop goda smörgåsar, dricka och en liten kaka/tårta och ta med presenterna dit, så födelsedagsbarnet får något att pyssla med när ni är där.
    Och kom ihåg att en ettåring märker ju inte att släkten inte kommer på dennes kalas som ett äldre barn gör, så det kan bli hur mysigt som helst i alla fall, även om det bara skulle bli fämiljen.

• Joje

Det är ju en risk att släkt/vänner är bortresta när man fyller år mitt i sommaren. Men av egen erfarenhet (fyller i slutet av juni) så har faktiskt dem flesta varit hemma, både släkt och vänner, och kunna komma och fira mig.

Min lilla tjej fyller 1 år i juli och vi kommer köra på som vanligt, ha lite kalas på hennes födelsedag! Dem som kan kommer och dem som inte kan just då får komma vid ett senare tillfälle!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
Svar på tråden Barnkalas på sommaren? Ettårsdagen! Vill få tips nu!!