• Anonym (Orolig)

Plusset blir starkare, men blöder lite?

Jag har sedan fyra dagar tillbaka haft pyttelite blödning (då BIM var). Den dagen hade jag minus på stickan. Igår fick jag ett svagt plus på stickan, ikväll är strecket mycket starkare. MEN jag fick som en lång sträng med mörkt blod nyss. Är det MF eller? Om strecket blir starkare, betyder det att jag är gravid då eller? Jag förstår inte hur jag ska reda ut om det är MF eller om jag är gravid.....? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Plusset blir starkare, men blöder lite?
  • Anonym

små blödningar är ju vanligt i början av en graviditet... o om plusset blir starkare så tyder de ju på en graviditet... har hört att om strecket inte blir starkare eller om de blir svagare så tyde de på mf...

• Anonym (Orolig)

Ok.....tack för svaret....Bara så himla orolig. Hoppas du har rätt! Vet ju inte vad jag ska tro

• Anonym

i vilken vecka är du i??? för just i vecka 6-7 är de vanligt med små blödningar, men givetvis även innan o efter är det vanligt.. men just de veckorna är de typiskt att man har små blödningar.. så länge det int eär stora blödningar eller det är några klumpar i blödningen så ska de inte va någon fara... men om de fortsätter kan du ju alltid kontakta bm försäkerhetsskull...

• Anonym (Orolig)

Jag väntade mensen i lördags, så jag är bara i vecka 4/5.......vet att det är ganska vanligt med blödning. Men blöder det jätte mkt när man får ett MF så pass tidigt eller?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-26 19:47:27 följande:
    i vilken vecka är du i??? för just i vecka 6-7 är de vanligt med små blödningar, men givetvis även innan o efter är det vanligt.. men just de veckorna är de typiskt att man har små blödningar.. så länge det int eär stora blödningar eller det är några klumpar i blödningen så ska de inte va någon fara... men om de fortsätter kan du ju alltid kontakta bm försäkerhetsskull...
    Det kan mycket väl vara klumpar i blödningen utan att det är farligt! Det är vanligt med levrat blod. Gammalt blod som kroppen gör sig av med :)
  • Anonym

ja då kommer den ju oftast som mensliknande.. många vet int eatt de fått mf utan tar det som en försenad mens...

• Anonym

Anonym (Orolig) skrev 2009-05-26 19:49:11 följande:

Jag väntade mensen i lördags, så jag är bara i vecka 4/5.......vet att det är ganska vanligt med blödning. Men blöder det jätte mkt när man får ett MF så pass tidigt eller?
    Får du missfall så tidigt kommer det som en kraftigare mens!
  • Anonym (Orolig)

ok. Än så länge är den sparsam, men den har ökat ikväll och det är riktigt mörkt blod verkligen. Så ni menar att om strecket är starkare imorgon kan jag vara lugn eller?

• Anonym (Orolig)

jag hade förresten MF för 60 dagar sedan, men har haft en kraftig mens däremellan.....

• Anonym

men mörkt blod tyder på att det är gammalt.. o det är bättre än när de kommer färskt blod... =)

men om blödningarna fortsätter ett par dagr till kontakta då din bm!!

• Anonym

Anonym (Orolig) skrev 2009-05-26 19:57:56 följande:

ok. Än så länge är den sparsam, men den har ökat ikväll och det är riktigt mörkt blod verkligen. Så ni menar att om strecket är starkare imorgon kan jag vara lugn eller?
    Nej. Gravhormon finns kvar i kroppen långt efter ett missfall så strecket ska du inte lita på.
  • Anonym (Orolig)

oki....får hoppas att det avtar och att strecket bli starkare.....

• Anonym (C)

Hur gick det för dig TS? Jag är i samma situation. Fick äntligen ett plus efter 6 missfall men inte lyckats bli gravid detta år så gott på letrozol och fick denna månad äntligen ett plus och började direkt med Trombyl. Nu 2 dagar senare började jag blöda brunt/ mörkrött. Bara när jag går på toaletten men är orolig.

Svar på tråden Plusset blir starkare, men blöder lite?