• Anonym (gravid?)

Det här med gulare urin när man är gravid...

Har läst på olika ställen nu att det tydligen är vanligt att man får gulare urin vid graviditet.
    Jag hade ägglossning för en vecka sen och har märkt de senaste dagarna att mitt urin är MYCKET gulare än vad det varit förut. Går på toaletten lika ofta som förut och dricker lika mycket som tidigare.

Det jag undrar över är om det gula urinet kommer redan innan BIM? Ni som lagt märke till att ni fått gulare urin under graviditeten, hur tidigt kom det?

Hoppas på många svar!

• Svar på tråden Det här med gulare urin när man är gravid...
  • Anonym (vatten)

Drick mer vatten. Det går åt vatten till bebisen och då blir din urin mer koncentrerad. Om du äter b-vitaminer kan urinen bli gulare.

• Anonym

urinet var super ljust till ca 10 dagar efter att jag plussat.

• Anonym (gravid?)

Anonym (vatten): Ja, fast jag vet ju alltså inte om jag är gravid eller inte. Äter inte b-vitaminer och har inte ändrat något annat i mitt liv som kan göra att urinet blivit mörkare.

Undrade mest eftersom jag läst om flera som fått mörkare färg på sitt urin under graviditeten hur TIDIGT detta kom. Om det ens är möjligt att det beror på en graviditet att det blivit mörkare redan nu innan BIM.

• Anonym (gravid?)

Ingen som varit med om det att få gulare urin under graviditeten? Och när detta fenomen i såna fall uppkom?

• frukarlssonn

Färgen är jag osäker på, men en kompis till mig sa att hennes urin luktade annorlunda innan bim. Och hon va gravid, båda gångerna.

• tipadora

Min urin blev både gulare, och luktade annorlunda precis som Chanelll skriver, alldeles i början. Första graviditeten tänkte jag inte så mycket på det, la som inte ihop det med graviditeten då, men denna gång kände jag igen det direkt, och "visste" innan jag testat att jag var gravid! Vad det beror på vet jag dock inte...

• frukarlssonn
    tipadora skrev 2009-05-26 21:29:03 följande:
    Min urin blev både gulare, och luktade annorlunda precis som Chanelll skriver, alldeles i början. Första graviditeten tänkte jag inte så mycket på det, la som inte ihop det med graviditeten då, men denna gång kände jag igen det direkt, och "visste" innan jag testat att jag var gravid! Vad det beror på vet jag dock inte...
    Så va det för min kompis också, andra gången visste hon för urinet att hon va gravid, innan hon ens testade. Jag däremot har inte märkt nåt just där
  • Anonym (gulis)

gult grumligt och luktar annorlunda. Jag dricker massor! För mig blev det nog inte konstant gulare så tidigt, men ungefär i v. 8.

Om man äter b-vitamin så blir det oxå gult och luktar speciellt. Men det är en annan grej.

• Anonym

Mitt var gulare och luktade starkare.
    Men om du så är gravid eller ej så är det ju inte fel att dricka mera vatten

• Anonym (gravid?)

För mig var det tydligen ett graviditetstecken. Fick svagt plus imorse på BIM -3.

Så som svar till "den som längtar" så blev mitt kiss gulare innan BIM. Ungefär en vecka innan för att vara exakt!

Lycka till alla som försöker!

• Lillkroken

Mitt är också väldigt gult, spelar lixom ingen roll hur mkt jag dricker känns det som. Bim 5maj har plussat

Svar på tråden Det här med gulare urin när man är gravid...