Bli kvitt sömnmedel
Måste få hjälp nu!
Är sedan snart 2 år tillbaka mamma till en underbar liten tjej. Tyvärr har hon sovit oroligt hela sitt liv vilket lett till kraftiga sömnstörningar hos mig. Jag fick Zolpidem 10 mg och Saroten 10 mg/ dag utskrivet av läkare i januari. Använde först bara Saroten, men sedan ca 3 månader tillbaka även Zolpidem dagligen, först en halv tablett sedan ökning till en tablett. Inser nu att jag blivit beroende och försöker trappa ner. Tog en halv tablett igen och har nu gjort så i 9 dagar. Vilka abstinenssymtom jag haft! Min läkare sa inget om detta och inte heller att man inte får sluta tvärt på pga abstinens. Hade jag vetat detta hade jag aldrig börjat. Har aldrig i hela mitt liv tagit någon drog, dricker sällan alkohol. Nu sitter jag här och mår skit med extrem ångest, svettningar, darriningar, yrsel, sömnsvårigheter och helt utpumpad på energi.
Har någon haft liknande upplevelser som kan råda mig med nedtrappning och hur jag snabbast blir fri från dessa medel. Hur lång tid kan det ta och hur lång tid mår man så här dåligt. Har nu lett till att jag måste sjuksriva mig...orkar inte jobba och knappt ta hand om min dotter.