• Kwela

Blir ingen sådan tråd för mig

Har länge drömt om att få vara gravid och skriva i denna tråd att det ÄNTLIGEN var vår tur. Men så blir det inte. Efter 7 ivf, 3 FET och 16 fina embryon tillbaka så är det ett faktum. Vi tillhör den lilla lilla procenten som inte kan få barn trots att vi är relativt unga, har normalt BMI, bra värden på våra 100-tals prover som är tagna, fri passage i äggstockarna, en livmoder som ser helt normal ut, bra simmare, regelbunden mens och befruktade ägg. Det finns inget som tyder på att vi inte skulle "passa" ihop, vi är oförklarligt barnlösa som har testat allt! Behandlingar, akupunktur, naturmediciner, yoga, leva hälsosamt, inte stressa...

Lycka till alla ni andra som kämpar på! Vi går vidare till adoption och hoppas på att det kan vara vårt sätt att bli föräldrar på.

Tack för allt stöd jag har fått under alla dessa år!

Kram
    Msnorrland

• Svar på tråden Blir ingen sådan tråd för mig
  • challe 1

Oj vad tråkigt att höra. *styrkekramar*
    Men adoption är ju en jätte bra lösning.

• afrodite

ÅÅÅ lycka till! kram

• JAG är BÄST

Jag har väntat länge på att du ska ta dig över på "andra sidan" TS...
    Grattis till ert beslut att lägga ner.

• GrodAnn

Förstår att det känns tungt för dig som har genomgått allt detta. Önskar dig all lycka till i nästa fas och gratulerar till ert beslut om adotion.

Massor med kramar och lycka till.

• Namaste72

Har följt dig i många trådar! Ledsen att det inte fungerat med IVF men grattis till ett annat sätt att bli förälder på
    Någonstans där ute i världen väntar ert barn på er! Lycka till och hoppas att det går fort nu

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • majken81

Skickar massa kramar på eran väg till ett barn. Någon lyckligt ovetande väntar på att få komma till er varma famn. Lycka till!!!

• Kwela

Tack snälla för er omtanke och vänliga ord! Jag tror att vår barnlöshet alltid kommer att vara en sorg för mig men jag hoppas och tror att om vi har turen och får bli adoptivföräldrar att det kanske finns en mening med allt detta. Vi har som sagt prövat allt och det känns bra! Jag kommer inte tänka tillbaka och ångra att vi inte gjorde si eller så, t.ex. att jag önskar att vi hade gjort en till behandling. Det här var verkligen vår sista.

• Trixabus

Kram och lycka till med vad ni än bestämmer er för - en tår sipprar ner från min kind.

• Dollars matte

Vi följdes väl åt i någon tråd ett tag vill jag minnas...? Tråkigt att höra att ni inte har lyckats än, men det måste ändå vara skönt att ha landat i beslutet om att gå vidare. Adoption är ju inget "sämre" sätt att bli förälder, som du skriver så är det kanske meningen. Hoppas att processen går fort och att ni snart har er lilla son eller dotter hos er!
    Kram och lycka till!

Internet är roligare än text-tv
  • Zinzie

GRATTIS till att äntligen vara på vägen som faktiskt leder till barn! Barnbesked verkar vara det underbaraste man kan få uppleva.

Jag kom ganska långt på adoptionsvägen innan jag blev gravid med 14:e embryot efter 9:e ruvningen. Kan säga att jag känner mig lite förvirrad och nästan besviken över att mitt barn inte kommer komma från ett annat land. Att kräkas i månader, må pest, ha ont, gå igenom en förlossning etc är inte alls lika romantiskt som ett barnbesked, resan och det första mötet.

• Miracle Cats

Stort lycka till och hoppas allt går framåt med stormsteg i nästa fas

Ni är oerhört starka som kommit så långt
    Kram
    *Miracle happens*
  • Ayla sthlm

Tråkigt att ni är ett utav de paren som verkligen är ofullklarligt barnlösa men bra att ni tagit ett beslut om framtiden.

Önskar er stort lycka till i nästa fas.

Kram

• Michas

Lycka till på er framtida resa till ert / era barn !

Svar på tråden Blir ingen sådan tråd för mig