• Familytime

Min son äter toapapper, hur säkrar jag toaletten?

Jag öppnade precis en tråd om pott-träning, men jag har faktiskt ett annat problem också...

Det bästa min son vet är att ta en bit toapapper, doppa det i toaletten och sen stoppa in det i munnen för att tugga på det som ett tuggummi....

Äckligt, jag vet... men han lyckas liksom göra detta när man minst anar det. Och ibland med hjälp av storebror som gärna öppnar för honom....

Jag har ändrat handtaget, så att det står rakt upp och dit når han inte, men på nåt sätt lyckas han ändå. Med pallar och andra verktyg. Och storebror förstås.

Har funderat på en hasp på utsidan, men det känns så knepigt om nån skulle vara där inne och så råkar man haspa på den på utsidan...

Jag vet inte hur jag ska få bukt med det här, han är så himla egendomlig..

• Svar på tråden Min son äter toapapper, hur säkrar jag toaletten?
  • Njord

vi har vänt på alla våra dörrhandtag så att själva handtaget pekar uppåt, jättesmidigt

• soldis

Vet inte säkert men babyproffsen kan ha någon form av "låsanordning" till toaletter.

• Familytime

Vi har också vänt handtagen uppåt, vilket inte hjälper mot "möjligheternas grabb"... dessvärre...

Att låsa locket hjälper nog enbart mot att han doppar pappret i toan... och flytta upp pappret är heller ingen lösning. Han når det om han vill... fasen också....

• Joico

Det är väl bara att se till att ingen är därinne när haspen sätts på o prata med storebror att han inte får hjälpa till

• Busbellan

Har samma problem här hemma, men vi har helt enkelt löst det genom att sätta pappret så högt så att sonen inte når det
    Kräver lite planering dock när man själv går på toa, dte gäller att komma ihåg att ta ner pappret innan man har satt sig och gjort sina behov

Mamma till Nora, August och Ella
  • AutismIFseb

Ja ha äti toapapper hela livet lite men inte dopa i toa bara torra toapapperbladen då de smaka gott. Jag åt tapet till ja va 16 år ochså de pilla ja loss på väggen vet int varför de bara va så

• RaYzLeR
    AutismIFseb skrev 2023-07-30 12:56:07 följande:

Ja ha äti toapapper hela livet lite men inte dopa i toa bara torra toapapperbladen då de smaka gott. Jag åt tapet till ja va 16 år ochså de pilla ja loss på väggen vet int varför de bara va så

Jag åt med tapet när jag var liten och pillade bort gips som jag åt upp.
Svar på tråden Min son äter toapapper, hur säkrar jag toaletten?