• lill linda 82

Snälla ge mig tips på bra barnsemester i sverige...!

Vi hade tänkt åka på en 4-5 dagar semester i sommar men har noll ideer i nuläget. Vi och våra 2 barn, Steven 4 år o Stella 3år i aug har 2 somrar i rad varit till Orsa Camping. Den är iofs toppenbra, och sjukt barnvänligt MEN...det är ju så sjukt dyrt att bo där under högsäsongen.
    Vi bor i Jämtland o vill ju inte resa genom hela sverige heller utan inom rimligt avstånd. Vill ju inte ända längst ner till skåne eller så för det skulle inte barnen palla med...

Hjälp mig med bra förslag på trevliga campingar med bra strandbad/pool.

• Svar på tråden Snälla ge mig tips på bra barnsemester i sverige...!
  • Alexandra84

Här får du en perfekt länk:

www.barnsemester.se/

Hoppas ni hittar nåt

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William 090414~*~
  • MayasMamma08
    lill linda 82 skrev 2009-05-24 20:35:50 följande:
    Vi hade tänkt åka på en 4-5 dagar semester i sommar men har noll ideer i nuläget. Vi och våra 2 barn, Steven 4 år o Stella 3år i aug har 2 somrar i rad varit till Orsa Camping. Den är iofs toppenbra, och sjukt barnvänligt MEN...det är ju så sjukt dyrt att bo där under högsäsongen. Vi bor i Jämtland o vill ju inte resa genom hela sverige heller utan inom rimligt avstånd. Vill ju inte ända längst ner till skåne eller så för det skulle inte barnen palla med... Hjälp mig med bra förslag på trevliga campingar med bra strandbad/pool.
    Vi ska åka till furuvik och det är inte alls dyrt.
    Vi ska bo i deras stugor som finns nära parken och resten.
    Stuga per natt kostar 1000 kr
  • lill linda 82

flickan08 -jag har minnen av den parken från när jag själv var liten... är inte den lämpligare för äldre barn?

zessans -har kollat där i 2 dagar nu men tycker dom mer gör reklam för aktiviteter än vart man ska bo? tänkte det kan ju vara bra med fl´s erfarenheter av campingar?

• MayasMamma08
    lill linda 82 skrev 2009-05-24 20:59:29 följande:
    flickan08 -jag har minnen av den parken från när jag själv var liten... är inte den lämpligare för äldre barn? zessans -har kollat där i 2 dagar nu men tycker dom mer gör reklam för aktiviteter än vart man ska bo? tänkte det kan ju vara bra med fl´s erfarenheter av campingar?
    Man kan bada och kolla på djur.
    Sånt är mycket intressant och kostar inte mycket, vilket vi behöver. Komma bort och slappna av.
Svar på tråden Snälla ge mig tips på bra barnsemester i sverige...!