Jag har haft två missfall. Ett mycket tidigt, visste inte om att jag var gravid, åt p-piller. Fick kraftig mensvärk i mitten av piller period, blödde mycket och såg en klump i toalettstolen... Bm sa att det var missfall.
Andra gången hade jag under hela tiden mycket ont i äggstockarna, båda två. Det ilande och gnolade. Inga andra symptom på grav. Bara en aning illamående i v. 7-9.
I v. 10 började jag se väldigt små blödningar i slemflytningar som fortsatte i 2 veckor.
I v. 12 fick jag huvudvärk, frossa och lite ont i svanken. En lite större flytning med blod.'
Åkte in på akuten och en vanlig läkare konstaterade att jag var öppen ca 2 cm och han testade grav-test och det visade positivt. Men han sa att det kunde det göra flera veckor efter ett mf. Och att jag troligen mist barnet redan, dvs att det kommit ut men ínte sett det. Åkte tre dagar senare på VUL och de såg inget foster. Hemskt. Ingen skrapning.
V. 13.... Förlossningvärkar som började kl 19.00. Gjorde otroligt ont i magen. Kl. 23.00 började jag blöda kraftigt, och det kom ut blodhinnor och stora blodklumpar. Fruktansvärt jobbigt. Och ONT. Pratade med akuten via telefon mellan utstötningarna och de erbjöd skicka ambulans om jag ansåg blöda väldigt mycket... 05.00 slutar värkarna och jag kunde gå och lägga mig, fortfarande hemma.
09.00. Vaknar och går på toa, ut kommer en stor blodklump... större än en tennisboll. Jag blir rädd och ringer akuten igen, de förklarar att det bara är blod som koagulerat inne i min livmoder. Normalt.
Har sen mensliknade blödning i 2 veckor efteråt.
Oj vad långt det blev. Men precis så här gick mina missfall till....