• stina 76

Symtom innan missfall?

Hej Jag har läst att den vanligaste formen av missfall är att aktiviteten i livmodern avtar i vecka 5-8 och att fostret stöts ut några veckor senare (v 9-11). För er som detta har hänt för, har ni märk att symtomen minskat/försvunnit under veckorna innan fostret kommer ut eller har ni fortsatt att ha grav.symtom?

• Svar på tråden Symtom innan missfall?
  • Liten tjej

nej jag kännde ingenting innan så.. utan det kom direkt.. och det stöttes ut. och började blöda

• lillan68

Jag hade väll mina aningar innan missfallet blev ett faktum pga att gravsymtomerna försvann.Jag började sedan blöda i 11 fullgågna veckor och åkte till gyn och där kunde dom bara konstatera att det var ett missfall på gång.Fostret hade slutat utveckla sig i vecka 8 så det fanns ingen aktivitet alls.

• CJK

Började bara blöda, först lite och sedan mer, och då var det som om alla symptom "rann ur" mig. Men ingen förvarning och inte heller några smärtor vid blödningarna.

• NovaUnique

Mitt foster dog tydligen i vecka 8. I vecka 11 sade mig min instinkt att ngt var jättefel, plus att brösten slutade ömma och jag kände mig allmänt "inte-gravid". Blödde lite och fick rådet att avvakta. Men jag åkte till slut in ändå och fick konstaterat MA. Dröjde tre dagar, sen kom det ut. Vad jag fått förklarat för mig så är det dock normalt med graviditetssymptom i några veckor efter att fostret dött, typ att kroppen inte fattat galoppen ännu. Men det är säkert olika. För mig var det ju mest en "känsla". Och den stämde. Hädanefter kommer jag lite mer på min kropp och mindre på läkare och barnmorskor som tror de sett allt.

• Jodi

Hade som CJK låg och såg mitt döda foster och ändå hade spänningar i brösten,
    dagen efter började jag blöda på riktigt och allt rann ur mig va i v 11

men jag hade blödningar i en vecka innan men alls graviditetssymtom kvar

• JohannaGbg

Fick MF i v 8. Från v6 var jag lite orolig, symtomen avtog, var inte öm i brösten tex. Vet inte om fostret dog då men det är funderingar jag fått i efterhand då jag läst mina egna dagboksanteckningar. Lycka till.

• Klara E

Jag fick små bruna flytningar i vecka 5. Det får ju många så jag försökte att ta det lugnt. Tyvärr hade jag ont i ryggen samtidigt, väldigt långt ner, typ vid svanskotan och det ville inte ge med sig trots att flytningarna slutade komma efter typ fem dagar. Jag var sedan helt blödningsfri i fyra-fem dagar och sedan kom det lite mörkt blod i några dagar innan det satte igång ordentligt.

• wakkie

anade lite eftersom testet inte blev så mycket starkare, hade alltså ett svagt pos test som fortsatte va svagt, kvällen innan fick jag rätt ont i magen som meg mega mensvärk o på morgonen började det blöda o jag hade ont, det gick dock fort, fick mf i v5 då.

• Jamirl

Kan ett missfall vara att man bara blöder pyttelite, typ endast en rosa liten flytning när man torkar sig på toan (ursäkta detaljerna)?

• Wickster

Mina 3 missfall (ma) märktes just i form av att de få graviditetssymptom jag haft försvann. Tydligast var det att bröstena sjönk ihop som om luften hade gått ur dem, och de hårda och ömma bröstvårtorna blev normala igen. Hade inga blödningar eller värkar.

• jbch

Jag hade inga symptom alls upptäkte det via ultraljud...

• jbch

jamirl ja så kan det vara från ett par droppar till riklig blödning jag hade bara lite rosa på papperet och det visade ju sig att allt var inte som det skulle blödde bara det lilla en gång. men när det väl satte igång 2veckor senare då blödde jag rilkigt. Fostret hade inte utväklats men kroppen trodde ändå att jag var gravid i 3månader nästan men fostret vart kanske bara 1 vecka!

• minasmamma

Jag har haft två missfall. Ett mycket tidigt, visste inte om att jag var gravid, åt p-piller. Fick kraftig mensvärk i mitten av piller period, blödde mycket och såg en klump i toalettstolen... Bm sa att det var missfall.

Andra gången hade jag under hela tiden mycket ont i äggstockarna, båda två. Det ilande och gnolade. Inga andra symptom på grav. Bara en aning illamående i v. 7-9.

I v. 10 började jag se väldigt små blödningar i slemflytningar som fortsatte i 2 veckor.

I v. 12 fick jag huvudvärk, frossa och lite ont i svanken. En lite större flytning med blod.'
    Åkte in på akuten och en vanlig läkare konstaterade att jag var öppen ca 2 cm och han testade grav-test och det visade positivt. Men han sa att det kunde det göra flera veckor efter ett mf. Och att jag troligen mist barnet redan, dvs att det kommit ut men ínte sett det. Åkte tre dagar senare på VUL och de såg inget foster. Hemskt. Ingen skrapning.

V. 13.... Förlossningvärkar som började kl 19.00. Gjorde otroligt ont i magen. Kl. 23.00 började jag blöda kraftigt, och det kom ut blodhinnor och stora blodklumpar. Fruktansvärt jobbigt. Och ONT. Pratade med akuten via telefon mellan utstötningarna och de erbjöd skicka ambulans om jag ansåg blöda väldigt mycket... 05.00 slutar värkarna och jag kunde gå och lägga mig, fortfarande hemma.
    09.00. Vaknar och går på toa, ut kommer en stor blodklump... större än en tennisboll. Jag blir rädd och ringer akuten igen, de förklarar att det bara är blod som koagulerat inne i min livmoder. Normalt.
    Har sen mensliknade blödning i 2 veckor efteråt.

Oj vad långt det blev. Men precis så här gick mina missfall till....

• minasmamma

Glömde skriva att det andra missfallet var ett ma.

Svar på tråden Symtom innan missfall?