Jag bryter snart samman, hjälp!
Jag kommer att gå in i den berömda väggen snart, måste ta losec för att överhuvudtaget orka med utan stressont i magen.
Orsaken är att jag är mamma.... Helvete vad jag tycker att livet är jobbigt just nu! Har en 5-åring som trotsar och en bebis som är ganska mammig. Har dessutom en man som kommer att vara helt handikappad hela sommaren pga olycka. Får avlastning ofta av närstående, men klarar ändå inte av det. Är TYVÄRR alldeles för pedantisk och ägnar hela dagarna till att plocka undan och fixa med allt. Mat ska planeras, handlas och lagas... DIskmaskin, dammsugare, tvätt, sopor, trädgård... Sjuka barn stup i kvarten. Huset ska helst inte förfalla, bor mitt i en renovering så det är jävligt nog som det är redan. Jag sitter inte ner mellan 06-21, helt sjukt.
Hela min kropp skriker efter VILA och ENSAMHET. Har inte fått sova en hel natt på över ett år. Magsyran pumpar och rgg och axlar värker.
Jag VET att svaret är att dra ner på kraven men det är inte så enkelt att ändra på sig, hade förmodligen bara mått sämre om jag var tvungen att leva i röra och damm. Alternativt att lämna bort barnen och ta mig ledigt nån natt, men det är för tidigt att lämna bebisen,
Varför är det så jobbigt att vara mamma??? Hur orkar man med flera barn? Vissa dagar vill jag bara byta liv.