• stina 76

Symtom innan missfall?

Hej Jag har läst att den vanligaste formen av missfall är att aktiviteten i livmodern avtar i vecka 5-8 och att fostret stöts ut några veckor senare (v 9-11). För er som detta har hänt för, har ni märk att symtomen minskat/försvunnit under veckorna innan fostret kommer ut eller har ni fortsatt att ha grav.symtom?

• Svar på tråden Symtom innan missfall?
  • pemi

jag hade symtom ända fram tills att de upptäkte att foster var dött vid vul i v 11. hade tom "mjölk" i brösten...

pemi

• Tussi

Jag tror att symptomen är olika för olika personer och att varje missfall åxå kan kännas olika..mitt MF och mitt MA kändes t e x helt olika...När jag fick missfall fick jag kraftiga värkar och sen en kraftig "klumpig" blödning...Vid mitt MA så trdde jag att jag var lyckligt havande med tvillingar fram tills vi gjorde UL och man konstaterade att båda dött i v.9..
    Sen läser jag om en del som inte känner någonting och helt plötsligt får en blödning och får missfall utan smärtor och en del som får blödningar är ändå gravida med fina friska barn...Mitt slutledning av detta är: Det tjänar ingenting till att leta varken graviditetssymptom eller missfallssymptom...

Om jag nu nånsin blir gravid igen...Det enda jag ska göra då är att njuta av stunden och den glädjen man har just då..Morgondagen vet man inget om!

Svar på tråden Symtom innan missfall?