• HellBell87

Mitt 3:e MF på 1½år

Nu har jag precis fått mitt 3:e mf på 1½år och de ska ju nästan vara omöjligt att få ett tredje.

Läste att bara 1% av alla som försöker råkar ut för ett tredje men de stod även att har man fått 3st så är risken större att man får fler..

Hur orkar man hoppas? Hade precis släppt tanken att jag kunde få mf igen och morgonen efter så händer det som inte få hända!!

Jag hoppas jag får gå på utredning för jag vill verkligen veta varför.

Va verkligen tvungen att skriva av mig!!!!

• Svar på tråden Mitt 3:e MF på 1½år
  • Nika84

Hejsan. Jag har precis fått mitt 3e missfall oxå. Jag vet hur det är.

• Primrose

Jag fick tre missfall på ett år och sedan gjorde jag två misslyckade IVF:er efter det. Detta var mellan september 2006 och december 2007. I mars 2008 plussade jag igen och nu har jag en snart sju månader gammal pojke. Så misströsta inte -  även om jag vet hur svårt det kan kännas och hur oändligt ledsen man blir. Du bör dock göra en utredning för att kolla att det inte finns några "fel" som går att åtgärda. Önskar dig  lycka till!

• sazza83

beklagar dina MF!!!!
    själv har jag precis fått mitt nr8...
    efter 3 st får man en utredning via KK, ibland får man tyvärr ligga på lite!!!
    Och tyvärr är det vanligt att man inte hittar några fel, men det är inte lika med kört! Ligg på och få en utredning och ge INTE upp finns så många olika allternativ till behndling så loppet är inte kört!

kramar till dig!

• HellBell87

Ne jag har inte tänkt å ge upp.. men hade hellre gått ett helt år utan mf och fått utredning då ist..

• sazza83

ja det förstår jag, så har jag också kännt men samtidigt så blir jag gravid och då måste man ju kunna göra nåt åt det!
    fyyy så mycket tankar så man bli tokig....
    du får hänga på telefonen på måndag och kräva en tid för utredsning...

kramar till dig

• HellBell87

ja problemet är att jag ska vara hos socialen precis då när dom har telefontid så har va 30min på mig att få tag på dom..

• zoftnezz

Beklagar sorgen.
    Jag fick mf i v22 år-07. Året därpå (förra året) fick jag mf i v19. Nu är jag i v23 men fortfarande nojig. Men hoppet om att det ska lyckas försvinner ju inte. Man orkar mer än man tror,om än det e tufft. Önskar er all lycka...

• sazza83

okey du får pröva, så du får komma till en läkare och gå till botten med problemet.... jag kände mig trygg så fort jag visste att vi kommer ha en bra läkare bakom oss... man får lite svar på frågor som är svåra att ta reda på själv m.m
    lycka till kram

• oliven

HEj...
    Jag har haft mitt 5:e missfall nu på 1.5 år.
    Vi har fått utreding och läkaren har sett vad han tror är en skiljevägg i livmodern ett sk septum så nu skall vi gå in o olla om det är så och i så fall ta bort det, det skulle visst kunna vara orsaken till alla missfallen. MEn det är ju så psykiskt jobbigt bara...

• Katta

Hej
    Vi har fått tre missfall på två år. Innan dess har vi kämpat i flera år att bli gravida med insemination och IVF... inget av dessa har gett resultat. Kroppen är konstig.
    Nu har vi börjat en utredning.... väntar på provsvaren (blodprov). Förväntar mig inte att de ska hitta något... det sa även läkaren. Det är rutin blodprov och oftast visa det inget.
    Börjar närma mig 40 och känner mig stressad över det också...

jaja... bara sitta snällt och vänta nu.

Svar på tråden Mitt 3:e MF på 1½år