• Lillhanna

cytotec

Är det någon som använt sig av cytotec för att få igång ett mf då kroppen själv inte fixar det? Jag gjorde det och undrar om ni vill dela med er av erfarenheterna för jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt. Det var det värsta jag varit med om. Är det bara jag som reagerar konstigt eller?

• Svar på tråden cytotec
  • Tussi

Jag fick ta cytotec för att "komma igång" innan skrapningen...Det var inte så kul för jag skulle ta dem exakt 3 timmar innan skrapningen..men operationen fick in akutfall så jag fick vänta 1,5 timme extra innan jag fick komma in på operation, varpå allt satte igång ute i väntrummet..inte så kul direkt..

Jag tycker inte du reagerar konstigt..Att få reda på att ens blivande barn dött i magen vänder ju uppochner på hela ens liv-Sorg är vad man känner-och vrede! Du har rätt att vara arg och ledsen! För mig hjälpte det att prata med andra kvinnor som varit med om samma sak..Det är inte alltid sambon förstår allt som händer i oss kvinnor som burit på det lilla livet! Stor kram till dig!!

• maja under eken

hej gumman,

jag har förstått att du mår dåligt. Fy, vad tråkigt. Jag fick oxå ta Cytotec f att mitt MA skulle komma ut. Jag tyckte d var värst o få reda på att d jag hade i magen inte levde. Men d var ju tidigt o jag hann aldrig fästa mig vid d jag hade i magen. Sen ville jag bara ha ut d så att jag kunde gå vidare. Jag ser d som att nu vet jag ju att d funkar - jag kan bli gravid.

D kanske känns annorlunda om man redan har barn o varit gravid innan när allt gått som d skulle. Vad vet jag, annars kanske min reaktion kommer senare eller nåt?

Hur som helst så försöker jag se framåt, leva i nuet o vara positiv. Det hjälper mig! Hör av dig när du pratat m läkaren, du hade telefontid nu i veckan va?

många styrkekramar!!!

• Lillhanna

maja under eken :Ja, jag har teltid på torsdag. Men jag måste göra ett g-test innan. Inte för att jag tror att jag är gravid men jag vet att de kommer fråga om det och det är ju lika bra att kolla. Just in case...

kramar tbx

Svar på tråden cytotec