Jaha, så har det ju gått en vecka eller så sedan jag skrev sist. Tiden går verkligen sjukt fort nu! Men nu ska jag vara hemma läääänge (hoppas jag innerligt). Hade inte tänkt vara tillbaka på jobbet förrän sep 2010 och det känns underbart. Packade ihop mina pinaler idag och gick hem. Fast det är ett litet men kvar... Vi har ju ett varsel på 50 pers över oss (vi är typ 325) och beskedet om vilka som ska gå ska komma i början av juni. Jag har bett min chef ringa när hon vet besked och jag hoppas kunna åka in då. Vill inte få veta per telefon. Eftersom jag trots allt har jobbat 13 år inom firman, så hoppas jag ju få vara kvar, men LAS är ju inte allt tyvärr. Vet dock att min chef verkligen uppskattar mitt jobb och hoppas ju att det ska säkra mig, men HELT säker kan man ju aldrig vara. De kanske lägger ner hela avdelningen?! Nåja, inget att oroa sig för nu. Det blir det inte bättre av. Har iaf 12mån uppsägning + 6mån lön om oturen skulle vara framme. Och typ 60 dagars innestående semester förutom den vi fick nu i april, så helt barskrapad blir man ju inte med en gång. Men tvingas tänka på jobbsökande vill jag inte nu.
Nu vill jag bara fokusera på vår lilla familj och nya lilla vilden där inne! Är i v 34+1 idag och har därmed gått exakt en vecka "över tiden" från dödsbeskedet från förra gången. Känner mig dock ganska lugn ännu, då det är full rulle där inne typ 24h7, men det kan ju ändras när som helst. Vi ska tillbaka till kuratorn på SÖS på måndag och prata och har blivit lovade en tur till förlossningen samt att få kika på BB (där vi ju aldrig var sist). Det känns bra. Sedan ska vi göra CTG.
Vi var hos BM i måndags och nästan allt var bra. Hade p-glykosvärde på 10,5 denna gången (ska vara max 9 och jag har legat på 6-6,5 förut), så nu har jag fått remiss till sk glykosbelastning på VC på måndag morgon. Känns lite läskigt även om det ju mycket väl kan vara en ren tillfällighet. HB-värdet hade dock konstigt nog stigit till 116 och även BT var "högt" på 110/60. Vet inte om allt detta hänger ihop på nåt sätt eller om det är rena tillfälligheter, men det känns lite oroligt i alla fall.
I helgen ska vi försöka fixa klart Emils rum. Bestämde oss för att inte varken tapetsera eller måla om (är grönrandig tapet idag). Det blir så ruggigt dyrt. Den tapet vi kikat ut (ingen märkvärdig, men dock från en barnkatalog) skulle gå löst på över 3000 kr för hans rum och det är det inte värt. Tror ju inte att han bryr sig så värst heller. Så det får vara. Ska köpa en bokhylla på IKEA imorgon och sedan sätta golvlister och flytta in allt. Behöver hitta lite fina lampor och nåt fint gardintyg också. men sen så! Emil får gå till dagis på fredag, så ska vi försöka fixa klart.
Han premiärsov i sin nya stora säng vid middagsluren igår (första VAB-dagen sedan dagisstarten 23/3!) och ikväll ville han också sova där. Får väl se hur det går inatt. Men skönt med långhelg om det blir knöligt.