• regnbågsbaby

Hur mår ni andra i v.33?

Hur mår ni andra i vecka 33? Jag börjar känna att det är riktigt tungt nu, ont i ryggen, ljumskarna, kramp i fötter, vätska i ben och fötter...svårt att sova pga värk i kropp och en mage som övar sig mer och mer (sd) får bruna flytningar minst en gång i veckan utan orsak..blir galen på det..känns som han ska födas för tidigt typ..och problem med massa migrän...blä.. nån mer än mig som har ont i revbensbågen och bak på ryggen under skulderbladen? haha nu låter jag som värsta gnäll lisa! BF är 10/7

• Svar på tråden Hur mår ni andra i v.33?
  • Sootie

Hej..
    Mår inget höjdare här heller.. Men men det närmar ju sig iaf (BF 14/7)..
    Har mått illa hela grav. och gör fortfarande..
    Annars så är det ont i leder.. Trött i ryggen och molvärk..
    Konstant kissenödig känns det iaf som och bebben trycker på nedåt..
    Och kan inte sova.. Men annars är det finfint

• Gigiä

hej
    här har man typ sd hela tiden, rätt jobbiga! och svullna ben och fötter, sover gör jag rätt bra än så länge.. iaf mellan alla hundra toalettbesök =p
    Tycker det är jobbigt nu när det är varmt ute också, blir kokhet direkt ju!! Hoppas tiden går snabbt nu!! Bf 10 juli här med förresten =)

• Focus08

Hej!

Jag har BF den 8 juli och mår förvånansvärt bra...
    Har inga känningar alls.. inga foglossningar, inte ont i ryggen (om jag inte sitter över mitt skrivbord på jobbet i 8 timmar förstårs...) sover bra men kissar mycket på nätterna..
    Åker till Frankrike på jobb nästa vecka (vilket jag inte trodde jag skulle kunna i februari när jag fick veta att jag skulle åka) men jodå... Borde jag inte känna mer???

• statisk
    Focus08 skrev 2009-05-20 13:01:49 följande:
    Hej!Jag har BF den 8 juli och mår förvånansvärt bra...Har inga känningar alls.. inga foglossningar, inte ont i ryggen (om jag inte sitter över mitt skrivbord på jobbet i 8 timmar förstårs...) sover bra men kissar mycket på nätterna..Åker till Frankrike på jobb nästa vecka (vilket jag inte trodde jag skulle kunna i februari när jag fick veta att jag skulle åka) men jodå... Borde jag inte känna mer???
    Jag är i v 35, och har inet heller haft så jobbigt. Så det är olika för alla tror jag.
    Själv är jag trött bara... det är väl det enda jag kan störa mig på. Kanske lite extra kissnödig också. Annars inget alls!
    Antar att vi haft tur...! ;)
  • TinkyWinky

Är i vecka 33, bf 13 juli :)
    Mår rättutsagt skit, är trött hela tiden, kan ej sova på nätterna då dte värker överallt, orkar ej med ngt alls, o får sd o förvärkar hela tiden..

en liten fråga.. ngn mer som känner stickande känsla därframme vid blygdbenen?? började idag o det kommer o går.. o så denna hemsa mensvär(förvärkar) som kommer o går..

kul med ngn som e lika långt :)

☆° ★ Bf 13/7-09★ °☆ v.33 ★ °☆
  • TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2009-05-20 13:30:06 följande:
    Är i vecka 33, bf 13 juli :) Mår rättutsagt skit, är trött hela tiden, kan ej sova på nätterna då dte värker överallt, orkar ej med ngt alls, o får sd o förvärkar hela tiden.. en liten fråga.. ngn mer som känner stickande känsla därframme vid blygdbenen?? började idag o det kommer o går.. o så denna hemsa mensvär(förvärkar) som kommer o går.. kul med ngn som e lika långt :)
    Såg innan idag att ja fått en liten bristningn på magen, ja som trodde ja skulle slippa dem.. då både syster o mamma ej fått ngn alls.. men ja har däremot massa på höfterna men från att ja gått upp i vikt innan ja blev gravid..
    Får hoppas att det bara blir denna lilla bristningen o inga fler
  • Fröken Liten

Hej!
    mår bra förutom att jag har lite sd och ont i revbenen. Är inte så stor, så bebisen trycker på ordentligt där.
    Har bf 12 juli.

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2009-05-20 13:30:06 följande:
    Är i vecka 33, bf 13 juli :) Mår rättutsagt skit, är trött hela tiden, kan ej sova på nätterna då dte värker överallt, orkar ej med ngt alls, o får sd o förvärkar hela tiden.. en liten fråga.. ngn mer som känner stickande känsla därframme vid blygdbenen?? började idag o det kommer o går.. o så denna hemsa mensvär(förvärkar) som kommer o går.. kul med ngn som e lika långt :)
    glömde en fråga juh..

bebis har börjat röra sig mkt mindre, det är lixom bara puffar, inte såna rejäla sparkar som för ngn vecka sen.. kan det va så att bebis håller på o fixerar sig o det e därför det gör ont ??
  • regnbågsbaby
    TinkyWinky skrev 2009-05-20 13:35:26 följande:
    glömde en fråga juh..bebis har börjat röra sig mkt mindre, det är lixom bara puffar, inte såna rejäla sparkar som för ngn vecka sen.. kan det va så att bebis håller på o fixerar sig o det e därför det gör ont ??
    Hej! Att bebis rör sig mindre beror nog på att det är mindre utrymme att röra sig på. Min bebis puffar och bökar oxså..inga riktiga sparkar längre och han har sjunkit ner i bäckenet så ja bebis kan vara påväg att fixera sig. Har din mage sjunkit något?

Detta är min andra graviditet och förra graviditeten mådde jag helt underbart ändå till det var dags att krysta typ.. orkade med skolan och ränna på stan osv..nu orkar jag inte ens sitta rakt på datastolen för blodtrycket sjunker.. *suck*
  • TinkyWinky
    regnbågsbaby skrev 2009-05-20 13:42:35 följande:
    Hej! Att bebis rör sig mindre beror nog på att det är mindre utrymme att röra sig på. Min bebis puffar och bökar oxså..inga riktiga sparkar längre och han har sjunkit ner i bäckenet så ja bebis kan vara påväg att fixera sig. Har din mage sjunkit något? Detta är min andra graviditet och förra graviditeten mådde jag helt underbart ändå till det var dags att krysta typ.. orkade med skolan och ränna på stan osv..nu orkar jag inte ens sitta rakt på datastolen för blodtrycket sjunker.. *suck*
    hmm vet ej om den sjunkit.. kanske ska ta en ny bild o kolla.. va en vecka sen ja fotade sist..

ja kom på det sen med att det ju självklart blir mindre plats för bebis att röra sig på..
Svar på tråden Hur mår ni andra i v.33?