• MalinK85

    Morgongåva?

    Jag och min flickvän gifter oss nästa lördag och vi har bestämt oss för att köpa en liten present till varandra som en bra start på vår dag =)
    Men det är sååå svårt, jag vill ju att det ska vara något speciellt och inte ett par strumpor liksom... Är det för tråkigt att fixa fina champangeglas med gravyr med våra namn och så? Tänker att det ska vara mer till henne bara och inte till oss båda.

    Vad har ni gett/fått i morgongåva?

    Tjing!

  • Svar på tråden Morgongåva?
  • Lillfjompa

    Har inte fått någon eller hört ågon vad de fått, men champagneglasen med gravyr lät jättefint. Det är nåt jag skulle kunna tänka mig att få den dagen jag gifter mig.

    Så det röstar jag för ;)

    Grattis och lycka till på den stora dagen!

  • Krabbolina

    Jag fick ett fint halsband av min make och han fick en diamant insatt i sin förlovningsring så den blev lite förnyad.

  • Birgitta2

    Jag fick ett vackert armbandsur av min blivande man. Det hade jag i 20 år tills den hamnade i tvättmaskin (förtvätt också). Lyckades hitta en likadan som jag köpte och den har jag än idag. Dock är mannen och jag skilda nu sen lång tid tillbaka.

  • jason

    Jag fick ett par jättefina diamantörhängen av min man. Skulle tro att de flesta tjejer gillar att få något smycke.

  • Mammut och Papput

    Jag röstar för ett smycket - varar för evigt. Något man kan ha varje dag osv.

    Alt. tjusiga underkläder =)

    Tyvärr så är jag en av de anhängarna som inte gillar udda glas som står och dammar i ett skåp. Visst kan man skåla i dem på bröllopsdagen men alla andra dagar så.. Då tycker jag ett smycke är bättre.

  • Mealla

    Jag fick ett vackert armband, jag tycker definitivt att du ska kopa ett smycke. Champagneglas ar lite for opersonligt for en morgongava enligt mig.

  • Birgitta2
    Mealla skrev 2009-05-19 15:56:04 följande:
    Champagneglas ar lite for opersonligt for en morgongava enligt mig.
    Tycker jag också, och de används inte speciellt ofta. För att inte tala om att de går sönder lätt, om man flyttar eller tappar det.
  • MalinK85
    jason skrev 2009-05-19 15:51:53 följande:
    Jag fick ett par jättefina diamantörhängen av min man. Skulle tro att de flesta tjejer gillar att få något smycke.
    Hehe jo de flesta tjejer gillar nog smycken, jag inkluderad, men bruden gör inte det. Hon tycker inte om bling bling (??...) så ett smycke skulle ta mig evigheter att hitta.

    Kan hålla med dig Mammut och Papput om att glasen säkerligen inte kommer användas så mycket... Det är en nackdel.
  • spidermanmamman

    Ett smycke tycker jag låter bättre än glas, fast även smycket med gravyr. Något kärleksfullt o sött som typ din för evigt eller era namn.

  • Mammut och Papput
    MalinK85 skrev 2009-05-19 15:58:05 följande:
    Hehe jo de flesta tjejer gillar nog smycken, jag inkluderad, men bruden gör inte det. Hon tycker inte om bling bling (??...) så ett smycke skulle ta mig evigheter att hitta. Kan hålla med dig Mammut och Papput om att glasen säkerligen inte kommer användas så mycket... Det är en nackdel.
    En middag och hotellnatt på 1-årsdagen
    Lyxiga spabehandlingar
    Fina och lyxiga sängkläder tillsammans med doftljus för mysiga hemmakvällar, köp sedan tilltugg och blommor etc.
    Hitta en antik möbel ni båda gillar och ge henne
    Tatuering
    En läcker professionell förstoring och inramning av ett familjefoto eller bröllopsfoto
    Weekendresa
  • drea

    Jag fick diamantörhängen av min man, gjorda av samma guldsmed som gjort våra ringar!
    Till honom gav jag vin, ett att drickas på 1 års dagen och sen 5 år och 10 år. Då blev ju det som en gemensam present eftersom vi dricker det tillsammans. Nästa år ska vi dricka 5års vinet... hoppas det är gott!

  • Syster C

    jag fick en CD med en sång som min man skrivit till mig. Svårt om du inte är musikalisk och har rätt utrustning för inspelning förstås.

    Han fick 3 flaskor vin av mig, att öppna på vår femte, tionde och femtonde bröllopsdag. Jag märkte dom med etiketter och fina band så vi vet vilken som skulle klara att lagras i 15 år ( Systembolagets personal tyckte det var jättekul att hjälpa till att välja dessa viner). Det var roligt på vår femte bröllopsdag förra året att öppna den där speciella flaskan.

    Grattis till det stundande bröllopet!

  • Cornellia

    Jag fick ett smycke av min man, ett väldigt speciellt smycke.

    Ett favorit "varje-dag-smycke" jag hade haft ett tidigare men det hade gått sönder, nu fick jag ett exakt likadant, fast i guld och vitguld, special gjort till mig...

  • Alemonia

    Jag såg på TV i ett avsnitt av programmet "Vårt bröllop i era händer" att tjejen gick till en fotograf och tog en erotisk bild av sig själv och gav i present till brudgummen.

    Själv är jag tveksam till att jag får något alls men funderar på vad jag kan ge till min blivande make när vi gifter oss (samma dag som TS).

  • Mammut och Papput
    Alemonia skrev 2009-05-20 08:44:11 följande:
    Jag såg på TV i ett avsnitt av programmet "Vårt bröllop i era händer" att tjejen gick till en fotograf och tog en erotisk bild av sig själv och gav i present till brudgummen. Själv är jag tveksam till att jag får något alls men funderar på vad jag kan ge till min blivande make när vi gifter oss (samma dag som TS).
    Det är ganska vanligt idag att man gör det =) 'Secret box' kallas det.
  • korfu08

    Jag som älskar smycken fick ett smycke han visste att jag velat haft sen länge och det kändes mer personligt, använder det ofta idag vid festligare tillfällen,

Svar på tråden Morgongåva?