• Rille85

Skötbord på badkar, hjälp!!

Hej,

Vi beräknar att vårat barn "landar" 24 juni och vi står nu inför köpet av skötbord. Då vi har en väldigt liten lägenhet så kan vi ganska direkt utesluta skötbord som står på golv eller vägg. Alltså lutar det emot ett som står på badkaret.

Mina frågor är följande:

1. Är dessa säkra?

2. Finns det många alternativ på dessa skötbord?

• Svar på tråden Skötbord på badkar, hjälp!!
  • granholm2009

Hej Rille85!!!

Måste bara svara dej angående skötbord på badkar!!!:)
    Själv är jag två barns pappa till två pojkar sex och fyra år!!!
    När dom var liten och behov av skötbord så hade vi samma problem som ni har, förlitet badrum för vanliga skötbord. Skaffade ett över badkar och de funka kanon bra!:) inga problem alls! snarare bättre och smidigare! kunde till och med använda de på semestern, tog med de eftersom de tar lite plats i bilen. Använde de sedan på semestern! Så skaffa de ni utan att behöva oroa er för att de inte är säkert för de är det. Pass upp bara när "kotten" blir lite mer rörlig bara!!!! lämna ej obevakad där, men de fatta ni säkert!!:)

mvh Tony i Övik

• granholm2009
    granholm2009 skrev 2009-05-19 21:39:46 följande:
    Hej Rille85!!! Måste bara svara dej angående skötbord på badkar!!!:) Själv är jag två barns pappa till två pojkar sex och fyra år!!! När dom var liten och behov av skötbord så hade vi samma problem som ni har, förlitet badrum för vanliga skötbord. Skaffade ett över badkar och de funka kanon bra!:) inga problem alls! snarare bättre och smidigare! kunde till och med använda de på semestern, tog med de eftersom de tar lite plats i bilen. Använde de sedan på semestern! Så skaffa de ni utan att behöva oroa er för att de inte är säkert för de är det. Pass upp bara när "kotten" blir lite mer rörlig bara!!!! lämna ej obevakad där, men de fatta ni säkert!!:) mvh Tony i Övik
    Aaaa! glömde säga!!! alternativ till dessa!!! hör med typ citylek, barnenshus, babyshop eller liknande affärer. De vet om de finns!!!!!
  • Rille85
    granholm2009 skrev 2009-05-19 21:39:46 följande:
    Hej Rille85!!!Måste bara svara dej angående skötbord på badkar!!!:)Själv är jag två barns pappa till två pojkar sex och fyra år!!!När dom var liten och behov av skötbord så hade vi samma problem som ni har, förlitet badrum för vanliga skötbord. Skaffade ett över badkar och de funka kanon bra!:) inga problem alls! snarare bättre och smidigare! kunde till och med använda de på semestern, tog med de eftersom de tar lite plats i bilen. Använde de sedan på semestern! Så skaffa de ni utan att behöva oroa er för att de inte är säkert för de är det. Pass upp bara när "kotten" blir lite mer rörlig bara!!!! lämna ej obevakad där, men de fatta ni säkert!!:)mvh Tony i Övik
    Tack, skönt att höra att dom är stabila. Som sagt man vill ju inte att skiten ska braka ihop när knodden ligger där. Det får nog bli en sådan som man också kan fälla upp, hittade det på babyland. Tror den kostade 1200-1500kr. Men det är det nog värt. Majlönen innebär ju bonus, så då kan man kosta på sig.
  • Danielito

Jag hade det till min dotter, och dom är hur säkra som helst, vi köpte vårat begagnat.
    Vi bodde i en 1:a, 27kvm, två vuxna ett barn, två katter. Det fanns inte något annanstans att ha skötbord, och badkaret satt den som berget, sen så smart att man fäller upp den när man inte använder den, och så har du nära till vatten men servetter, så du behövs inte alltid våtservetter.

• NiklasG

Vi har ett sådant och det är riktigt bra. Vi köpte det på blocket begagnat.
    Men till första barnet hade vi ett vanligt som vi nästan aldrig använde utan vi bytte på handuk som låg på golvet.

Vi har hela tiden kört på att köpa sakerna begagnat då vi inte planerar att ha dem kvar (Platsbrist).

• Danielito

Vi har köpt saker begagnat mest för att det är billigare.
    Har man en gång köpt det begagnat så kan du sälja det begagnat, du får nästan samma pengar tillbaka om du bara använder det två år samt att det ser lika bra ut som det var när du köpte det begagnat.

Ett exempel:
    Du köper ett skötbord som är tre år gammalt (utan kvitto) 750:-
    Du änvänder det i två år, säljer det sedan på blocket och skriver att det är 2.5 år gammalt, 700:-.

Svar på tråden Skötbord på badkar, hjälp!!