• Protection

Fler blivande pappor i december från Göteborg?

Tjena, jag är ny på denna sidan och har suttit och tittat runt i forumen för att se om det bara är tjejerna som dominerar (och det är det ju tveklöst) men tänkte att det kanske även finns lite pappor som vill ha en sida för sig själva och kanske till och med hitta likasinnade från samma ort med samma födelsetid ?!!

Så jag tänkte att jag startar denna tråden och så får vi se om det blir något av den.

/Magnus

• Svar på tråden Fler blivande pappor i december från Göteborg?
  • BrewDog

Jag fick i torsdags reda på att jag är blivande pappa, nedkomst i januari 2010. Första barnet. Jag bor i Göteborg :)

Som du säger så dominerar ju damerna. Naturligt å ena sidan, men ändå besynnerligt att vi herrar tar så liten plats på forumet. Jag är lika intresserad som min fru av att utbyta erfarenheter.

Ännu märks det ju inte så mycket. Vi sitter och diskuterar hur vi ska göra med att berätta för familjen och sedan för alla andra. Klurigt att inte försäga sig och att på ett naturligt sätt inte dricka alkohol när vi umgås med vänner. Vi har mycket middagsbjudningar och så hemma.

Nu det närmsta blir det att läsa av forumen och lite litteratur för att ta reda på rätt och fel. Maten har vi hygglig koll på, det var faktiskt inte alls så komplicerat som vi trodde. Vi har gravida kompispar och när vi pratade med dem verkade det riktigt klurigt, men så var det inte alls när vi kollade Livsmedelsverket.

Daniel

• Goofball

Hej pappor!

Här kommer en till som skall till att få sitt första i December. Bor för tillfället i studentlägenhet i öster men flyttar till väster i sommar.

Liten kommentar om det här med att berätta. Vi funderade först på att inte berätta men det gav sig ganska så snabbt att det här med att vänta barn var något vi ville dela med både vänner och familj så vi berättade bara någon vecka efter att vi själv började ana hur det låg till. Känns rätt så skönt faktiskt. Vi är glada över att vi skall få en bebis och många är glada med oss.

• Protection

Tjena grabbar och grattis till er. Visst är det spännande =) Ska bli så kul i sommar när magen börjar växa på sambon så det blir lite mer realistiskt och synbart. Just nu är det mycket illamående och trötthet hos henne, men det har blivit lite bättre det sista. Idag är det v 11+3.

Hur ser det ut hos er?

/Magnus

Svar på tråden Fler blivande pappor i december från Göteborg?