kollektiv trafik
Hej alla prematur föräldrar.
när började ni åka kollektiv-trafik med era prinsessor/prinsar??
hur gammal/gamla?
våran prinsessa blir 3 veckor idag o hon föddes i v 34+1.
kramar till er alla
Hej alla prematur föräldrar.
när började ni åka kollektiv-trafik med era prinsessor/prinsar??
hur gammal/gamla?
våran prinsessa blir 3 veckor idag o hon föddes i v 34+1.
kramar till er alla
hej min son är född 33+2 , jag åker inte tunnelbana ännu, han blir 5 månader om en vecka, åker buss korta sträckor bara. vet inte om det är farligt att åka kollerktivt nu men jag är en hönsmamma.tänkte börja åka tunnelbana om några veckor för han börjar bli stor nu, ca 7 kilo o har inte haft några problem sen han föddes.
puff
Min son är född v31+2 och vi fick lämna sjukhuset när han var i v37/38 och jag började åka kollektivt när han var runt 4 månader. Det har funkat jätte bra. Han har inte haft några problem efter att vi kom hem från sjukhuset och blir nu 3 år i Juni
jag var mest orolig för rs viruset men man kan kolla på nätet o fråga bm hur aktivt det är.
Min dotter är född i vecka 26+1 och har fortfarande inte åkte kollektivt med henne, hon har precis fyllt 1. När vi lämnade sjukhuset med syrgas fick vi direktiv om att inte åka buss etc med henne så det blev till att köpa en andra bil, något vi inte hade planerat. Så nu har man gått och blivit lat. Känner mig lyckligt lottad som inte har behövt oroa mig för detta moment i vardagen.
Men jag funderade på det härromdagen då storasyster längtansfullt tittade på pendeln och undrade om inte lillsyrran kunde vara ensam hemma en stund så att hon fick åka tåget. Sedan berättade hon hur vi brukade åka tåget till sjukhuset för att hälsa på syrran förra sommaren.
Jag får väl ta mig i kragen en dag och ge mig ut, har väl tyvärr blivit lite av bacill-letare det här året.