Barnvagn för två vad är bäst?
Hej!
Ni får ursäkta mig om jag låter lite hård i tonen men jag letar efter en vagn som uppfyller krav, därför frågar jag er killar... dels för att tråden kan vara användbar inte bara för mig utan för flera som letar efter exakt samma sak... så förhoppningsvis finns det killar där ute som letar efter kvalite i barnvagnen och kanske har hittat något som är värt att köpa!
Jag har inte sonderat barnvagnsmarknaden och vet inte vad som är bäst. Det enda jag vet, är att jag har krav som avgränsar till att ha det bästa tänkbara i ett norm perspektiv och inte ur ett excentriskt perspektiv.
Vi snackar om Volvo här och inte en kombi Ferrari..
Vagnen ska vara lättkörd och då antar jag att svängiga hjul av den större storleken är att rekommendera för att ta sig över gropigheter och kullersten. Det vill säga inte kundvagns liknelsen till barnvagn utan en normal vagn med svängbara hjul med så stor storlek som möjligt.
Små hjul går bort helt? Motivera om ni kan varför eller varför inte.
Komfort.... ungen ska må som kungen i barnvagnen(inte på bekostnad av skattebetalarna dock)... Det ska vara plats och trivsel...
Säkerhet... läser man tester så är det inte ovanligt att läsa hur dåliga barnvagnar är beträffande kvalite... Tex Tetuonia eller något liknande fick extremt dåliga betyg beträffande alla avseende... trots det kan man läsa i olika inlägg "Min tetunoia asså e ju så braaaah...".. Tycker man något är bra så önskar jag att ni som läser detta också kan belägga detta med något(helst, inte ett krav)... Vagnen behöver inte lämpa sig för vara chic eller vara extravagant åt något piffigt håll utan helst bara rent av praktisk.
Vagnar jag har haft hittils..
Emmaljunga.... toppenvagn... toppenkvalite...
Graco köpte jag temporärt för jag behövde en liten vagn att fälla ihop i bilen. Det var bara skräp..