Jag vet precis hur du känner dig!
Mitt tips, som iallafall stundtals (för helt kan man inte få bort längtan) hjälpte mig var att göra saker och glädjas över sådant som inte är lika självklart och lättillgängligt när man har barn. Helt enkelt att fullständigt försöka njuta av enormt själviska handlingar, tex efter en god natts sömn vakna sent en lördagmorgon och ligga kvar i sängen och bara mysa, gå ut och äta med din partner utan att behöva jaga barnvakt, kunna ägna dig till hundra procent åt din hobby utan att bli avbruten av ett hungrigt/ledset/trött småbarn var 10e minut, kunna lägga dina pengar på snygga kläder, skor eller annat som du uppskattar utan att behöva fundera på om lönen räcker till blöjor också, älska och vara stolt över din "ungflickskropp" som aldrig riktigt blir sig lik efter en graviditet, göra en spontantresa med kort varsel, ligga på stranden vid havet med en kall öl en varm sommardag utan att behöva få nackspärr när du måste hålla koll så dina barn inte springer bort eller går ut för långt i vattnet....
Listan kan göras lång, och även om det kanske låter som futtiga glädjeämnen i jämförelse med att få ett efterlängtat barn, så ligger knepet just i att vara medveten om du kan göra saker som föräldrar inte kan ta för givet, och just därför ska du försöka att riktigt njuta när dessa tillfällen kommer.
Och tänk inte heller på att du gör dem "i stället för" utan att du måste njuta av det extra mycket nu "i väntan på" innan det är för sent!
Kram och lycka till!!!