• Sarah 28

Hyllor i badrummet i hyresrätt?

Är det något man på egen hand får sätta upp? Om man gör som man ska så att säga, med silikon och så. Jag hade tänkt sätta hyllor under taket, ovanför kaklet, men pojkvännen tror inte att man får det. Det måste man väl få, eller?

• Svar på tråden Hyllor i badrummet i hyresrätt?
  • Fru Indosaurie

Jag tycker som att det låter självklart att man ska få det.
    Jag skulle ha gjort det utan att fråga.
    Men om han är osäker så kan ju jag ha fel =)

Kan ni inte ringa hyresvärden då?

• anette79

Ring hyresvärden och fråga. Det ska nog inte vara några problem om man gör som man ska ordentligt.

• Sarah 28

Ja, jag får väl göra det. Fast jag vill ju veta NU vem som har rätt... ;)

• Nyfiken gul

klart man får!!

man får ju sätta upp hyllor på väggarna i vardagsrum, montera spegelväggar o gud vet vad...... varför inte i ett badrum??

man får göra en hel del i hyresrätter faktiskt.... men dock måste man vara på det klara med att det ska återställas i ordinarie skick OM det går.. eller att nästa hyresgäst godkänner att sakerna finns kvar... tex om man slår ut en vägg , sätter upp en spegelvägg man inte tar ner, en fastskruvad loftsäng i taket, badkaret är bytt mot dusch osv....

men vanliga enkla hyllor behöver inte särskilt medgivande....

• Sarah 28

Det som skulle kunna vara ett hinder är ju att det är ett våtrum och att det finns risk för mögelskador.

• såsen

Ring din hyresvärd och fråga.... för jag satte upp en hylla i vårat badrum så som man ska men när vi ny flyttade från lägenheten så lät vi den sitta kvar och tro de eller ej men jag får betala för att jag satte upp en hylla på väggen...

Så fråga först innan du gör det

Lycka till

• Kreativ

Mina hyllor i badrummet fick inte heller vara kvar.. som tur var sa besiktningsgubben det innan nästa person flyttade in, så jag hade chansen att åtgärda själv. Då behövde jag bara kosta på mig silikon, som jag sen täckte hålen i väggen med. Skitdumt egentligen, för det fanns inte ens ett vettigt badrumsskåp i den läganheten, så nästa person hade säkerligen velat ha hyllan kvar!

• Den där Linn

Har för mej att dom flesta inte vill att man borrar och så i badrum, utan deras tillåtelse.

• E l l a

Det är väl klart man får! Vi har satt upp hyllor i kaklet dvs borrat i skarvarna ( eller vad det heter) och eftersom vi har problem med ventilationen på toan så har hyresvärden varit här flera gånger och inte sagt något. Men man kan ju alltid försöka göra hålen så "diskreta" som möjligt för att det inte ska vara för fult när nästa hyresgäst kommer. Att borra mitt i en kakelplatta är väl kanske då inte så bra...

• vackrastarflow

jag satte upp ett skap i mitt badrum, men lat det sitta kvar nar jag flyttade... men inte sa bovarden nagot.

• Auro

Vilken tur att denna tråd dök upp - jag tänkte också sätta upp hyllor i badrummet, hade inte en tanke på att fråga!

Å vi har borrat upp både skåp och skötbord...*ryyys*

• Erka

Hade tänkt att skruva upp handdukshängare i kaklet, men jag ska nog be vaktis göra det åt mig så att han inte kan komma och säga nåt sen!
    Och vi lämnar kvar den till nästa hyresgäst, den var inte så dyr - under 100-lappen på Ikea... Tror att det kommer att uppskattas.

• Kajsan

Allt är ju upp till en själv, om nästa person som ska flytta in godkänner det så är det ju inga problem.
    I vår lägenhet har det byggts nya rum, kaklats om, målats om både väggar, köksluckor och kylskåp, satt in diskmaskin, målats golv, bytts ut alla fasta skåp i badrum etc.
    Men det är inget jag tänker på, eftersom nästa person som ska ha lägenheten säkert kommer acceptera det.
    Gör de inte det så finns det säkert flera andra som vill ha den

Är det däremot så att ni inte kommer byta den vidare sen utan "ge" tillbaks den till värden så är det nog bäst ni frågar först

• Smajla

Vi har satt upp hyllor i badrummet och värden var inne där igår. Han sa inte ett smack...

• Sarah 28

Nu har jag ringt och kollat med Stockholmshem och det var helt okej! Ja! Då kanske jag kan få plats med ett skötbord därinne... :) Plus att jag hade rätt och pojkvännen fel...:))

Svar på tråden Hyllor i badrummet i hyresrätt?