• Stålmamma

Finns det fler unga föräldrar med många barn?

nu är jag kanske inte jätte ung längre men ser mig själv som ung iallafall. jag är född 86 och väntar nu mitt 4e barn i november. det skulle vara roligt att prata med fler unga föräldrar med många barn

• Svar på tråden Finns det fler unga föräldrar med många barn?
  • Written Fiction

kontakta shirley. hon har precis fått sitt sjätte barn. och är ung. född 82 tror jag. riktigt trevlig tej!

• Lizzyzz

hej hopp

Ska börja med att berätta att jag blev 4barns mamma 19 dagar efter min 20 års dag!

:)

Nu är jag 24 (alltså en 85a) och ska ha nummer 5 i november :)

Älskar att vara en ung mamma och allt som hör "mamma rollen" till ! Kul att se att de finns fler unga föräldrar med många barn :)

• angels loves kevin

22 år väntar mitt andre barn=)

• 4familjen

jag har precis fyllt 23 och har 3 barn!

• 2barn88

Written Fiction skrev 2009-05-13 20:19:39 följande:

kontakta shirley. hon har precis fått sitt sjätte barn. och är ung. född 82 tror jag. riktigt trevlig tej!
    Sex barn? Wow
  • Tusseluren

Jag är inte så "ung" längre men jag är 28 och har 5 barn, 4 tjejer mellan 4år och 10år och en son på 4månader.

• Frida87

Hejsan! Är 21 år och mamma till en dotter på snart 4 år och en son på 2 år, och väntar nu mitt tredje barn med BF 25 sep.. =)

• redneck girl

wow,tänka att det finns fler som jag där ute. barn är livet=)

• 2barn88

7barns mamman skrev 2009-06-03 15:10:15 följande:

wow,tänka att det finns fler som jag där ute. barn är livet=)
    Dum fråga men måste ändå fråga, jag älskar barn och vill väldigt gärna ha fler... många barn osv.. men min sambo klagar hela tiden på att barn kostar mycket och att vi inte kommer ha råd med en massa barn...

så nu frågar jag, hur får ni det att gå runt? O hur gör ni när alla barn ska ha någonting.. får alla barn en leksak/dator bla bla, eller får bara en... Ni har väl inte råd med 7 datorer? t.ex
    o sen hur bor ni? stort hus? många rum? delar barnen rum?
  • Monica med C

Hej, är född 87 och har en styvson på 12 + mina tvillingar på 2 år och vår nya bebis på 3 månader

Mamma till Cecilia och Celize 070516 och Liam 090307
  • 4familjen
    2barn88 skrev 2009-06-03 15:25:20 följande:
    7barns mamman skrev 2009-06-03 15:10:15 följande:
    Dum fråga men måste ändå fråga, jag älskar barn och vill väldigt gärna ha fler... många barn osv.. men min sambo klagar hela tiden på att barn kostar mycket och att vi inte kommer ha råd med en massa barn... så nu frågar jag, hur får ni det att gå runt? O hur gör ni när alla barn ska ha någonting.. får alla barn en leksak/dator bla bla, eller får bara en... Ni har väl inte råd med 7 datorer? t.exo sen hur bor ni? stort hus? många rum? delar barnen rum?
    vi bor i villa, alla barnen har eget rum, förutom styvsonen som är hos oss varannan helg, han "delar" rum med äldsta sonen.
    Vi har 1 dator som barnen får använda som speldator, sen har vi en egen dator, än så länge räcker det, blir väll kanske aktuellt med en till sen när barnen blir större!

Här har vi gjort som så att samtliga barn har var sitt "konto", dit en viss summa pengar går varje månad, om barnet vill ha en dyrare sak då så måste han/hon vänta, vill barnet ha en billigare sak/köpa något begagnat, ja då kan h*n köpa det, och spara pengar till något annat osv.
    på så vis får alla barn lika mycket,och får själva avgöra (ok inte dom minsta än så länge) vad dom vill ha, vill jag ha en ny cykel och inget annat?,eller ska jag köpa en bagagnad cykel och då också ha råd att köpa inlines osv,
    ja ni fattar säkert hur jag menar...

att ha flera barn tycker inte jag kostar så mycket mer, inte än iaf,märker nog av det mer sen när dom är tonåringar, men i själva "barnstadiet" så kan dom ju ärva otroligt mycket från varandra både i leksaker och i kläder samt babyprylar.
  • Lizzyzz

Alltså.. ja kommer själv från en stor familj... vi hade inte en varsin dator bara för vi var många.. inte ens när vi vart större.. begagnade cyklar använde vi etc..

Tycker dagens samhälle är så matrealistiskt så de är inte klokt.. igentligen finns det ingen anledning för barn att ha egna tv, dator etc.. inte förens i senare tonåren.. man ska väl inte prompta för att få dem låsta till sitt rum?
    (min ynka åsikt som 24 åring)

Mina barn delar rum just nu, och de går bra. Men det är bara för vi valde att bo i hus framför lägenhet och det fans inte några stora hus till rimligt pris att hyra. så vi bor trångt ett tag och sparar till att köpa ett istället :)

Svar på tråden Finns det fler unga föräldrar med många barn?