• Elena87

kan man hämta ut ett paket innan avin kommit?

Har följt mitt paket med kollinr och det står att "Försändelsen har kommit till Postens serviceställe kl. 11.05 idag, alltså mer än en timme nu..jag valde sms avisering, men det har inte kommit än!!

Jag åker till Barcelona imorgon bitti och jag har beställt en systemkamera, som jag självklart vill ha med mig på min resa

Kan man hämta ett paket om man har kollinr och id? Någon som gjort det?

• Svar på tråden kan man hämta ut ett paket innan avin kommit?
  • Klant och Fjant

SMS'et kommer ca 1-2 timmar att paktet kommit fram. Men har hämtat ut paket flera gånger med bara Kolli-id (paketets nr). Men kommer inte ihåg om det var med lapp eller sms avi då.

Ännu en totalt ointressant blogg... ensammammamedadhd.blogg.se/
  • Davidsmamma

Hej!
    Nej tyvärr kan man inte det.. På vårt utlämningsställe kan man hämta efter kl 17, just för att de ska hinna storera upp det och packa i ordning allt. Så ett sms runt då kanske inte är helt omöjligt :)

• mm m

Här står det också efter kl 17 men jag har fått ut mina paket tidigare och utan avi så prova du.

Trevlig resa.

• Elena87

Är det dom på mitt utlämningsstället som skickar iväg sms:et när de är klara eller skickas det automatiskt när det har kommit?
    Hoppas ni förstår vad jag menar

Visst brukar sms aviseringen komma samma dag? Posten stänger kl 20 så jag har ju en chans iallafall..

• Klant och Fjant

Igår kom ett paket till mig fram till utlämningsstället kl 14.14, 15.20 fick jag sms'et. Och 1 timme senare hämtade jag ut det. Oftast brukar jag annars få sms'et när jag redan är på väg att hämta det.

Ännu en totalt ointressant blogg... ensammammamedadhd.blogg.se/
  • Elena87

Jag är mest nervös för att ibland får jag inte sms avisering även om jag bett om det, vet inte vem det beror på..

• skånetös78

Ring och hör med servicestället så kanske de kan fixa det

• Leone i Västerås

Jag har ofta hämtat ut paket innan aviseringen kommit, om jag bara vet att paketet kommit till utlämningstället.
    Det beror ju helt på personalen, om de har tid & lust att leta fam det, och jag har aldrig råkat ut för någon som inte velat det

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • susannemalmö

Klart du kan. Står det på postens hemsida att det finns på utlämmningsstället så har de redan lagt in det. Där jag jobbar står det att man får hämta ut efter kl 16 men vi får paketen vid 11 och är alltid klara senast 12. SMSet skickas ut automatiskt från posten men ibland dröjer det ett tag även om paketet är inlagt.
    Har du bara kolliid och leg kan de inte hindra dig från att hämta ut paketet.

• Elena87

Då har jag inte en chans.. tjejerna som jobbar där tycker inte om mig, de brukar alltid sucka när de ser mig.. varför vet jag faktiskt inte.. får väl glatt vänta på sms:et

Har fått 2 sms nu, en från H&M och Kappahl (reklam), typiskt när man väntar otålig på ett annat sms..gaaaahh.

• susannemalmö

Fast de har ett serviceyrke, de ska inte ens visa att de inte tycker om dig. Och de har ingen rätt att neka dig ditt paket om du har kollidt och legitimation. Det är samma nummer som du får i smset så för dem gör det ingen skillnad.

Elena87 skrev 2009-05-13 13:10:16 följande:
    Då har jag inte en chans.. tjejerna som jobbar där tycker inte om mig, de brukar alltid sucka när de ser mig.. varför vet jag faktiskt inte.. får väl glatt vänta på sms:et Har fått 2 sms nu, en från H&M och Kappahl (reklam), typiskt när man väntar otålig på ett annat sms..gaaaahh.
  • Elena87

Jag går dit och försöker iallafall

Det är bara 5 min till posten..

Svar på tråden kan man hämta ut ett paket innan avin kommit?