• Rastafairy

Skittråkigt att vara föreldrarledig!!!

Ja jag skrev en lite väl provocernade rubrik kankse man jag är så tröööött på hemma livet nu så ja spyr.

Har verkligen inget roligt att hitta på med barnen. Försöker rita knåda lite deg med tvååringen städa..sitta på golvet o glo när de leker (har en 10 mån o en två o ett halvtåring) Lämmnar stora på dagis 12 timmar i veckan men när vi är hemma har vi liksom tråkigt. Ut o gå visst skönt men allt är så arbetsamt tycker jag eller tråkigt och avundas mannen som pluggar.

Han MÅSTE plugga klart för o få sina gymnasiebetyg som han pluggar upp så de är jag som får va lilla hemmamamma.

Urk.

ÄLSKAR mina små underbara barn. Det är HEMMAMAMMA livet jag är trött på INTE på mina småttingar som är mig så kära.

varför tar de i mot att gå ut på gården och leka m tvååringen tex för mig? Måste ha lilla gnällfisen i vagnen o tvååringen kutar o är överallt sen har ja en hund som ska ut på motionsrundor oxå.
    orkar inte
    vill inte
    vill vara för mgi själv
    BARA för mig. Iblnad ...ofta..oftare.
    Kankse är jag deprimerad. men jag tar mig ut iallfall men ser inte framimot dagarna. Mår dåligt när ja är instängs med dem och måste roa laga mat trösta finnas både här och där och ordna det praktiska när jag är hemma. Maten ska va klar innan mannen kommer hem för vi ska endå äta då och jag känner att jag inte har nått liv.

ändå är jag sorgsen. Ska ja må såhär under barnens första år? är det dehär ja ska minnas???

• Svar på tråden Skittråkigt att vara föreldrarledig!!!
  • J1983

Åh, jag känner mig kanske inte lika deppig som du men jag börjar också ha lite svårt att få dagarna att gå. Min tjej är sex månader så vi kan ju kanske inte direkt göra så himla mycket. Jag saknar vuxenkontakt. Precis som du skriver så tycker jag såklart om mitt barn jättemycket men tycker det är lite trist att mest bara vara mamma. Alla säger att man ska njuta så mycket och jag blir lite stressad av just det. Hur njuter man och lever i nuet? Hur länge ska du vara hemma?

• Havanna81

Att vara hemma är inte riktigt för mig heller,längtar tills jag får börja jobba igen. Det handlar absolut inte om att jag inte vill vara med min son, men jag vill inte enbart vara förälder. Det känns lite som att jag tappat en del av mig själv som jag verkligen gillar. Det optimala för mig skulle va att jobba typ 2dagar i veckan!

• Smuhlan

Ett tips är att gå ner på öppna förskolan med barnen. Du får vuxenkontakten, barnen får leka av sig, man kan fika lite. Öppnafsk har ibland olika temadagar(iaf här). Finns mkt skoj o hitta på där. Jag går dit med min 5 månaders en gång i veckan nu på babymassage:) kände ingen där innan , men nu lär man känna lite fler, både mammor o pappor, det är kul

• Mariahogergö

samma här, varje dag jag vaknar tänker jag,jaha... vad ska man göra för att aktivera den lille idagfdå? spyr på att gå ut o gå,det är sååå tråkigt,ser samma saker varje dag....tycker d e oerhört svårt och inne kan man ju inte vara...får dåligt sammvete för det känns ju som att han har såå tråkigt.....får tilloch med dåligt sammvete ifall jag sitter framför datorn i högst 5 min för att kolla min mail...han är 10 månader. så skönt att det finns andra som jag!

• Smuhlan

Ibland kan jag även ta me dmig 3 åringen o 5 åringen...som ett tillägg bara:)

• Rastafairy
    Smuhlan skrev 2009-05-13 10:08:44 följande:
    Ett tips är att gå ner på öppna förskolan med barnen. Du får vuxenkontakten, barnen får leka av sig, man kan fika lite. Öppnafsk har ibland olika temadagar(iaf här). Finns mkt skoj o hitta på där. Jag går dit med min 5 månaders en gång i veckan nu på babymassage:) kände ingen där innan , men nu lär man känna lite fler, både mammor o pappor, det är kul
    brukar gå ner men ingen umgås med mig..är mest med mina barn o så..snackar väl lite men de är liskom inte såg givande...vet inte..känns som de bara är en rörlig massamed barn där som skriker snorar kladdar o är överallt...mer jobbigt ju.
  • Rastafairy
    Mariahogergö skrev 2009-05-13 10:09:02 följande:
    samma här, varje dag jag vaknar tänker jag,jaha... vad ska man göra för att aktivera den lille idagfdå? spyr på att gå ut o gå,det är sååå tråkigt,ser samma saker varje dag....tycker d e oerhört svårt och inne kan man ju inte vara...får dåligt sammvete för det känns ju som att han har såå tråkigt.....får tilloch med dåligt sammvete ifall jag sitter framför datorn i högst 5 min för att kolla min mail...han är 10 månader. så skönt att det finns andra som jag!
    haha ja med...men mina barn kollar en del på film...astrid lindgren o så..men nu är DVD:n sönder så nu ska vi aktivera oss...ska upp till skogen..de kommer bli mysigt men samtidigt..jag har ingen att prata med. (annan än barnen då)
  • Rastafairy
    Rastafairy skrev 2009-05-13 10:14:47 följande:
    brukar gå ner men ingen umgås med mig..är mest med mina barn o så..snackar väl lite men de är liskom inte såg givande...vet inte..känns som de bara är en rörlig massamed barn där som skriker snorar kladdar o är överallt...mer jobbigt ju.
    vill förtydliga att de föesta är med sina barn de med och är inte intresserade av längre djupare samtal än annat om sina barn typ....de känns som de BARA är barnen de fokuseras på där o de är så...tråkigt.

Är ja hemsk om ja säger så??
  • Havanna81
    Rastafairy skrev 2009-05-13 10:14:47 följande:
    Håller med dig öppna förskolan är inget för mig, det blir bara barnprat där... man är fortfarande bara mamma. Jag vill va mer än det!
  • Rastafairy
    Havanna81 skrev 2009-05-13 10:19:06 följande:
    Håller med dig öppna förskolan är inget för mig, det blir bara barnprat där... man är fortfarande bara mamma. Jag vill va mer än det!
    me to
Svar på tråden Skittråkigt att vara föreldrarledig!!!