Try again, try again, and again
Nån mer än jag som försöker med sin första bebis?
Hur länge har ni försökt?
Jag och min sambo har försökt sedan feb -08 och jag fick veta i höstas under ett UL att jag hade PCO. Ska på utredning i augusti!
Nån mer än jag som försöker med sin första bebis?
Hur länge har ni försökt?
Jag och min sambo har försökt sedan feb -08 och jag fick veta i höstas under ett UL att jag hade PCO. Ska på utredning i augusti!
Ingen?
Jag! eller vi rättare sagt. Sedan juni 2007 har vi försökt och ännu inte lyckats. Vi har precis avslutat vår fertilitetsutredning och en remiss har nu skickats. Det blir ivf för oss om vi nu inte av en slump blir gravida på vanligt vis.
Vi kämpar på vi med. Nästa steg är spolning, väntar bara på att mensen ska komma (naturligtvis kommer den inte som den ska när man för en gångs skull vill ha den). Efter det blir det ivf-kön, antingen med en gång om det är stopp eller efter 6 månader om det är fritt fram...
Vi har försökt sedan augusti 2007. Han är 31 och jag 27.
Visst är det sorgligt hur många av oss som inte får bli föräldrar när vi verkligen vill. Vi var i karusellen i många år, 13 för att vara exakt. 5 misslyckade IVF:er. 1 missfall. Utredning för att kunna adoptera (jag backade dock just när vi skulle få medgivandet) Då hände miraklet: Jag blev spontant gravid för 3.5 år sedan. Har en dotter nu.
MIRAKEL HÄNDER! GE INTE UPP! JAG HÅLLER TUMMARNA FÖR ALLA ER DÄRUTE SOM KÄMPAR
I 13 år, oh herregud... Så underbart att du har en dotter nu, det finns hopp! Helt otroligt...