-
-
Svar på tråden Något barn som fått diagnos?
-
Vad för slags diagnos menar du?
-
Tror hon råkat skicka iväg tråden utan innehåll ;)
-
Jag skrev ett innehåll men det kom inte fram TYPISKT??
Nej har era barn Prematurer fått någon slags Fastställd diagnos eller något slags men?
Min leo föddes i v 28, och har fått diagnosen spastisk diplegi!
Dom jag har pratat med om denna diagnos verkar Leo vara förväntan framåt?
Han kan sitta i skräddarställning krypa på alla fyra, balansera överkroppen då han sitter på knä från krypandes på alla fyra.
Äta själv, Måla, prata enstaka ord, gå 3 steg med sina ortoser tillsammans med lära gå stol!
Jag vet inte vart jag annars hör mig hemma förutom i prematur tråden???
Leo blir 2 år efter sommaren!
Någon som har fått diagnosen spastisk diplegi -
Hej
Mina tjejer har inte fått någon exakt diagnos men har CP-skador. Mer får vi veta när de är runt fyra år enligt neurologen.
Du får titta in i trådarna under "barn/funktionshinder" där finns flera som har barn med CP-skador. -
Detta är typ våran diagnos men de har sagt att det är mer en cp skada
Tycker bara att det e så svårt att hitta folk med prematurer att fråga ang stöd.
Man ska aldrig jämn föra för sitt egna barn är ju sin naturbegåvning!
Sen vet man inte vad man vill med själva inlägget kanske höra prematurer som lärt sig gå? Få fram förhoppningar lite -
Om du vill höra en solskenshistoria så kan du läsa min blogg.
Mina tjejer håller på att lära sig att gå nu. De tar några steg. Nelia hade en hjärnskada grad 4 och Lilja grad 3. De har ökad tonus i benen och hade tidigare stelhet i armarna. De tränar sig själva och blir duktigare för varje dag. Jag tycker att de också blir mjukare i musklerna ju äldre de blir.
Vi har mycket goda förhoppningar om framtiden. Kanske blir CP-diagnoserna t.o.m. avskrivna. För ett halvår sedan visste vi inte om de skulle bli rullstolsbundna eller ej. Det kunde inte ha utvecklat sig bättre. Från att nästan ha förlorat dem till att ha två barn som hänger med bra i utvecklingen för deras korrigerade ålder! Vi är så lyckliga man bara kan bli. -
Ville bara säga att du kan mejla mig om du vill prata eller fråga om något. Säg till om du vill ha mitt telefonnummer.