• tajsan

egen donator

Hej!
    Är det någon som vet hur och om man kan komma i kontakt med någon som vill ha en egen äggdonator?

• Svar på tråden egen donator
  • tajsan

Jag skulle självklart donera till den som står först i kö, men jag hinner fylla 37 innan jag kan donera. Därför kan jag inte vara en anonym donator. Åldersgränsen för egen donator eller direktdonator är 38.

• 1814

Jaså på så vis. Tror det finns många som skulle bli glada över att höra det. Hoppas de nu ser den här tråden!!

• tajsan

Det hoppas jag med... Har varit i kontakt med Umeå och jag kanske ska få komma dit och ta prover för att se om jag är lämplig. Där tar dom nämligen emot kvinnor som har fyllt 40 och vill ha en äggdonation. Dessa kvinnor måste ha en egen donator. Jag tycker att dom inte har så mycket att förlora på att i alla fall testa mig.

• Okara

Tajsan: Tycker att du är en fantastisk människa som vill donera dina ägg men samtidigt förstår jag att det finns åldersgränser. Jag har själv gått igenom 10 misslyckade IVF-behandlingar och varje behandling är en riktig känslostorm där man kastas mellan hopp och besvikelse. Vid din ålder är äggkvalitén tyvärr betydligt sämre än i exempelvis 25 års åldern och det finns inga tester som klart kan visa om dina ägg har chans att ta sig eller inte (har själv gjort IVF mellan 35 och 37 år; flera gånger har vi fått tillbaka ägg som sett väldigt fina ut men trots detta inte tagit sig). För dem som redan kämpat länge och kanske även genomgått flera behandlingar är det nog viktigt att chanserna (=äggkvalitén) är så bra som möjligt).

Fast samtidigt kan ju dina ägg fortfarande vara helt okej och om man själv inte kan få fram en känd donator är nog alla alternativ uppskattade. En hint om äggkvalitén kan man ju även få från din egen historia - har du några egna barn och hur gammal var du i så fall då du blev gravid med det yngsta barnet?

Svar på tråden egen donator