Klä ut sig till troll- behöver hjälp???
På förskolan ska de klä ut sig till Troll på torsdag och just nu står det stil..... Har Ni några tips på hur jag kan klä ut min lille kille?
På förskolan ska de klä ut sig till Troll på torsdag och just nu står det stil..... Har Ni några tips på hur jag kan klä ut min lille kille?
Kanske bruna eller gröna byxor eller strumpbyxor som du fäster en lång svans i bakpå rumpan. En gammal tröja,gärna trasig, kanske med en väst över... Rufsa till håret och vips är han ett troll!
Typ påskkärring-sminkning tänker jag, alltså röda kinder och "fräknar". Förutom ovanstående.
Om du vill lägga en slant på det så kan du köpa en tygsäck lr liknande och klippa hål för huvud och armar, sy fast en svans av tvinnat/flätat grovt garn. man kan tuppera håret och ev ha i en sprayfärg i oxå.
Va kul med utklädnad! Hoppas det går bra! :)
Tack, snälla ni! Nu kan jag nog göra något roligt. Ibland får man hjärnsläpp.....
Smart att be om tips här! Min dotter skulle också vara troll för en tid sedan och jag hade också hjärnsläpp, googlade på bilder men hittade inget bra, sen när vi kom till förskolan så hade de just sönderklippta säckar, sicksackade nertill tex och påsydda färgglada lappar på knän och ärmar på tröjor och byxor, då kände jag mig så "okreativ"! Lycka till, du har ju fått jättebra tips!