engelska skolor i sthlm
Vilka engelspråkiga skolor finns i sthlmsområdet? Gärna engelskspråkiga/ svenskspråkiga.
Vilka engelspråkiga skolor finns i sthlmsområdet? Gärna engelskspråkiga/ svenskspråkiga.
De skolor jag tittat på (då det var tal om att eventuellt flytta till Sverige) var:
Engelska skolan Norr: www.esn.se/
och Tantoskolan : www.tantoschool.org/
Ok, tack. Men finns det inga som är utan avgifter eller lägre avgifter? Vill egentligen bara att vårt dotter ska få en bra språkgrund att stå på och därför ge henne en chans att börja läsa engelska tidigt. Vi har planer att i framtiden flytta utomlands en längre period.
Undrar också om det finns förskolor som jobbar mycket med språk?
Engelska skolan Norr är avgiftsfri. Googlade fram några andra skolor/förskolor:
www.humptydumpty.se/
www.vittra.se/default.aspx&refid=2280
www.mothergoose.nu/
www.planetkids.se/
tack! försökte att googla själv men fann inte rätt ord
Det finns en hel del skolor i Sthlmsområdet med engelska som profil, bidrar med några fler länkar.
Rödabergsskolan www.rodabergsskolan.stockholm.se/
Internationella Skolan i Nacka (lite trickigt att bli antagen dit)skolor.nacka.se/isn/isn.htm
Internationella Engelska Skolan i bl a Enskede, Järfälla och Täby, men har bara undervisning i lite högre årskurser www.engelska.se
Sollentuna International School (engelskan kommer in i högre åk)www.edu.sollentuna.se/sis/
Om det inte har förändrats mycket under det senaste året så är det värt att ställa barnet på väntelista till Engelska Skolan Norr så snart som möjligt, efter vad jag hört ryktesvägen så har de nästan löjligt lång kö för att bli antagen.
tack! tror att vi ska kolla närmare på vittraskolan i Luma.
Har fått plats på engelska skolan för min son som är snart sex år, men är tveksam är det nån som har erfarenhet om denna skola på vallahalavägen (STOCKHOLM)