• CherstinBovington

hur länge läcker man bröstmjölk? ammar ej!

jag ammar inte, och pumpar inte ur. har heller ej ont i brösten, men läcker bröstmjölk, lite droppar nu och då.
    hade lite ont ifrån början, men pumpade ur så fort de "stramade och gjorde ont" men gjorde de bara första veckan efter dotterns födelse, och nu tre veckor efter födelsen, läcker ag fortfarande lite nu och då.

hur länge ska de vara såhär?

• Svar på tråden hur länge läcker man bröstmjölk? ammar ej!
  • Elle76

Hej!

Jag har inte heller ammat men brösten läckte jättelänge o ganska rejält dessutom periovis... tror det tog över två månader innan det slutade läcka nästan helt...

• Elle76

Ja, det var jobbigt som bara den....jag trodde ju i min enfald att det inte skulle läcka nåt alls eftersom jag inte hade mjölk till min dotter att äta...men det var fel...

• sugaboo

Ammar min dotter som är 4 mån och det läcker fortfarande...ushh

• Liten blir stor

Jag vet bara att för mig tog det kanske 3 -4 månader innan mjölken slutade läcka...å då delammade jag till sonen var 2 månader...

• Titti och mini

Men om man inte ska amma alls finns tabletter att få - du har inte fått höra ngt om det?

• mia1968

inte för att göra dig förskräckt men jag läker lite än... och slutade amma i november 2004... vet inte om det är nåt fel med min hormonella inställning i kroppen för jag har rätt ful hy också (ungefär som när jag väntade barn och ammade)

• mia1968

ska tillägga att det inte är jämt (framför allt om jag är utan bh- har stora bröst ), och det är inte mycket... men det kommer

• FJ 04

Jag ammade aldrig min Filip o det slutade läcka efter ca 2 mån, sen fanns det inget kvar.

• majflickan

De trodde jag oxå de skulle göra för mig, delammade fram tills pojken va en tre veckor, han blir 3 månader om 10 daga ro jag läcker oxå ännu, rätt jobbigt..

Svar på tråden hur länge läcker man bröstmjölk? ammar ej!