• Mamma 03 09

Ni med stora tuttar

Läste en tråd om att det var svårt att få tag i bh:ar i större storlekar, de upplever jag med men då har jag ändå "bara" 85C...

Har varit så irriterad på detta att jag funderat på att starta en egen bytik med underkläder i större storlekar som inte bara är svart, vita eller hudfärgade utan lite "raffigare"...
    både hela sätt med trosor/bh både vanliga eller string, och kanske även lite korsetter och sådant...

Ni som tycker det är svårt med storlekar och så vilka storlekar vill i ha tag i och vad skulle i kunna tänka er att betala för dom??

Vill bara se lite om det finns någon "efterfrågan" på större raffiga underkläder

• Svar på tråden Ni med stora tuttar
  • Toddes mamma

Jag har storlek 75 H, Det är skitsvårt att hitta bh som är stor i kupa,men liten runt om... Har en affär som jag köper i o få då punga ut med ca 7-800kr för EN bh!! Detta gör att jag köper bh jättesällan o då i vanlig svart eller vit, skittråkigt:(
    Jag tycker att ett pris på 400kr är mer rimligt men naturligtvis skulle jag också vilja att man kunde gå in i vilken bh-affär som helst o köpa!!

• Oneesan

Jag vill inte ha tantbehåar när jag handlar. Inte sådana typiska för äldre, utan mer som alla med små tuttar har. Exempelvis axelbandslösa eller med smala axelband och korsetter.

Idag beställer jag mina från England eftersom det i princip är omöjligt att hitta några med stora kupor och mindre omfång

• Amazina

Jag har 85 D men anser mig inte ha svårt att hitta bhar. Visserligen hittar man aldrig någonting på H&M, Lindex eller kappAhl eller så, utan man måste gå till "riktiga" underklädesaffärer. Där finns dock obegränsat. Märkesbhar är ju alltid lite dyrare. Mitt favoritmärke är Marie Jo. Denna Bhn älskar jag och använder typ varje dag sedan urminnes tider. www.mariejo.com/collection/serie/classics/mariejo/EN/421/2037/default.aspx tråkigt? Ja, kanske, men den sitter asbra och hur mycket man än tvättar den är den lika fin ändå. tror den kostar runt 800 spänn. Det tycker jag är värt! Kläderna sitter så mycket snyggare om man har en väl passande bh!!!

Som svar på din fråga- Jag köper bara underkläder i underklädesaffärer och kan tänka mig att betala upp till 800-1000 spänn om den sitter riktigt bra.

• Näbbmusen

Bhar i storlek 60-65 i större kupor (Ca F -uppåt) är JÄTTE svår att få tag på, och dom som finns är inte många, jag själv stod och tittade på en bh i 100% bomull idag och såå skön den såg ut att vara! synd bara att dom bara gick till kupa D..

• Apmor2

Jag har storlek 85 H, jag vill betala det småbröstade tjejer betalar för sina 200-500 (som max)..
    Det är svårt att hitta men jag handlar på speciella underkläders butiker och där finns det alltid en variation av modeller, har hittat där för 300kr men det är ovanligt dem brukar kosta mellan 500-800kr

• Mamma 03 09

Kul att några har svarat här redan..
    kan även se om jag kan få in "små" storlekar runt om med stora kupor

funderar på att köra homparty försäljning isf och via nätet till att börja med nu när jag är gravid å sen i början när bebisen kommit

• Malinos

Jag kan varmt tipsa om butikskedjan CHANGE om ni bor i stockholm, finns i täby och nacka bla. Super trevlig personal och stort urval. från 60 i omkrets och till kupa J tror jag.

• Sarah84

Då jag nu är gravid har ja märkt att brösten växer som tusan. Testa en BH i 80D, E som jag oftast brukar ha, fick hitta en helt annan i 80 F istället. ALDRIG någonsin behövt så stor kupa. & de finns ju inga snygga Bh:ar när man ska upp så högt, lite trist tycker ja.

• 242

tycker de e svårt att hitta stoa stl som INTE är sånna där "halvkupor" sånna som är så där u-ringande..då hoppar ju bara bysten ur!!!!!!!
    (om vi bortser från tant bh-hrna som är som tunna påsar..även om ja har stor byst så vill ja ju ha stadga...

hittade för 3 år sedan en jätte bra på lindex,köpte först en svart å gick genast å köpte brun å vit oxå...förstod att de aldrig kulle dyka upp igen:)
    snygga va dom oxå..lite broderade,snyggt skurna..(dock va största DD)

inte hittat bh-sedan dess...

förminskade brösten till en liten c-kupa (av hälsoskäl..)men de kom lika snabbt igen då ja blev gravid...

har börjat gå ner i vikt nu så ja hoppas de försvinner lite mer ,redan minskat 6cm på 4veckor..

så ja...intresse för snygga men endå stabila (viktigt me att axelbanden e bra) finns!

Ja,jag har dyslexi..
  • Carolin E

Jag har samma problem, med mina 65-70E. Tipsar om www.bohdi.se finns från 65AA upp till G. utbudet är väl inte det absolut bredaste, men det duger till mina spenar i alla fall.

• Krodan

Jag tycker just från 70 är det assvårt att hitta bra kupor, ja F och uppåt. Och som inte täcker hela bröstet ala tant, utan typ halva så man kan ha urrigningar (för mina bröst är inte jättahängiga.

• Yes I am

Jag säger bara - CHANGE

De har alla storlekar och kostar inte skjortan.

• Sommar16

Jag har också storlek 75 G/H. Som sagt tidigare så är det mycket svårt att hitta bh:ar med liten omkrets och stora kupor i vanliga klädkedjor. KappAhl har XLN för stora kvinnor från 85D- 85F. Så fort kupan blir större ( F) så blir omkretsen också större.. Jag kan inte köpa bh:ar i vanliga affärer. Köper på Details, Underverket mm.

Svar på tråden Ni med stora tuttar