• Veronika

Hårborttagningskräm

Vad använder ni för att ta bort oönskad hår på kroppen?
    Nu vaxar jag och är i vecka 26. Men i början av graviditeten använde jag veet hårborttagningskräm och har dålig samvete över det. Läste i efterhand att vissa barnmorskor säger att allt man lägger på huden kan komma i kroppen. Tänk om jag har skadat bebisen...

• Svar på tråden Hårborttagningskräm
  • Veronika

Tar ni inte bort håret på kroppen? Ingen som använde hårborttagningskräm under sin graviditet?

• brummagumman

HHittills har jag bara rakat men hade tänkt köpa kräm närmare sommaren. Men om det är skadligt får jag tänka om!

• tusselutt

Jag använder creme till bikinilinjen, hade inte en aning om att det kunde vara skadligt. Får sluta med det då. Men det är nog inget att oroa sig för, hade det varit jätteskadligt hade det stått på förpackningen tror jag.

• Veronika

På veets hemsida (under FAQs om creme) står det att även gravida kan användas deras kräm, men många barnmorskor avråder användning...
    Man blir inte riktigt klok, som gravid oroar man sig för allt.

• FannyJakobochJulius

Barnmorskor avråder gravida allt som är onödigt. För ingen vet ju exakt vad bebis i magen tål etc. Jag använder rakhyvel, år snagga oftare... men å andra sidan är ju prioriteringen inte sommarens snyggaste ben i detta läge ;)

• krissli

Jag använder en sån fjäder för att ta bort hårstrån i ansiktet och det funkar bra när man väl fått grepp om tekniken plus att den är lätt att ha med i väskan

Finns att köpa på lets deal ganska billigt

letsdeal.se/deal/5244364

Svar på tråden Hårborttagningskräm