HJÄLP!! Idé torka på 65 -års present??.. bråttom bråttom
Ja som sagt.. Min styvfar sedan 21 år tillbaka fyller 65 år om 2!!! dagar och gick i torsdags i pension. Nu till kruxet JAG VET INTE VAD JAG SKA KÖPA ??
Ska kanske tillägga att jag är våg och för de som kan lite om horoskop så är vågar kända för sin beslutsångest.. jag är inget undantag!
Kan berätta lite som hjälp att han varit resesäljare (utrustat bil- och gummiverkstäder) i lite över 30 år.. alltså väldigt berest både inom och utom Sveriges gränser. Fritiden tillbringar han mestadels hemma och brukar alltid hitta något nytt att göra på el i huset, han vill alltid ha något att göra men avslutar sällan sina projekt I fjol fick han för sig att göra gärdesgårdstaket runt tomten och är inte riktigt klar än, han påbörjade bygget av en damm med ett litet vattenfall (dammen fick min mamma av min fam när hon fyllde 60 för några år sedan och har nu grävts upp och flyttats). För ett par år sedan köpte han en fallfärdig gammal träbåt typ 15!!! m lång för en tusenlapp. Den har han gett sig den på att renovera och sjösätta
Just nu är styrhytten och allt innanmäte borta och den liknar mest en gigantisk vikingabåt
Vidare besöker han gärna en loppis då det finns nån typ av maskiner där och en fin sommarkväll åker han gärna själv ut på sjön för att fiska!
Han föddes med klumpfötter och nu på äldre dar har han fått problem med att gå längre sträckor, han lider även av återkommande gikt.
För 1½ år sedan fick han också en stroke som lyckligtvis gick bra i slutändan men som lämnat lite sviter efter sig. Han måste motionera rätt och tänka på vad han äter då även han fått sätta in 2 ballonger mot kärlkramp.
Någon som har någon smart idé?????