• wulfenia

HJÄLP!! Idé torka på 65 -års present??.. bråttom bråttom

Ja som sagt.. Min styvfar sedan 21 år tillbaka fyller 65 år om 2!!! dagar och gick i torsdags i pension. Nu till kruxet JAG VET INTE VAD JAG SKA KÖPA ??
    Ska kanske tillägga att jag är våg och för de som kan lite om horoskop så är vågar kända för sin beslutsångest.. jag är inget undantag!

Kan berätta lite som hjälp att han varit resesäljare (utrustat bil- och gummiverkstäder) i lite över 30 år.. alltså väldigt berest både inom och utom Sveriges gränser. Fritiden tillbringar han mestadels hemma och brukar alltid hitta något nytt att göra på el i huset, han vill alltid ha något att göra men avslutar sällan sina projekt I fjol fick han för sig att göra gärdesgårdstaket runt tomten och är inte riktigt klar än, han påbörjade bygget av en damm med ett litet vattenfall (dammen fick min mamma av min fam när hon fyllde 60 för några år sedan och har nu grävts upp och flyttats). För ett par år sedan köpte han en fallfärdig gammal träbåt typ 15!!! m lång för en tusenlapp. Den har han gett sig den på att renovera och sjösätta Just nu är styrhytten och allt innanmäte borta och den liknar mest en gigantisk vikingabåt
    Vidare besöker han gärna en loppis då det finns nån typ av maskiner där och en fin sommarkväll åker han gärna själv ut på sjön för att fiska!

Han föddes med klumpfötter och nu på äldre dar har han fått problem med att gå längre sträckor, han lider även av återkommande gikt.
    För 1½ år sedan fick han också en stroke som lyckligtvis gick bra i slutändan men som lämnat lite sviter efter sig. Han måste motionera rätt och tänka på vad han äter då även han fått sätta in 2 ballonger mot kärlkramp. 

Någon som har någon smart idé????? 

• Svar på tråden HJÄLP!! Idé torka på 65 -års present??.. bråttom bråttom
  • Indigofera

En spikmatta
    www.shaktimattan.se/

Jag är själv helt insnöad på spikmattor nu och ska ge bort en i 50 års present snart!

• Anna Sui

Finns det ingen upplevelse som ni kan ge? Tex luftballongfärd (det går ju inte så vilt till). Vin- eller whiskyprovning. Titta på boxexperience.se där finns tips på aktiviteter.

• Anna Sui

Eller lite ätbart efter tema. Tex Stiltonost och Sherry mm. Amaronevin med parmesanost och andra italienska rätter. Eller besök på något museum med lunch, då hela familjen går.

• wulfenia
    Indigofera skrev 2009-05-06 12:30:13 följande:
    En spikmatta www.shaktimattan.se/Jag är själv helt insnöad på spikmattor nu och ska ge bort en i 50 års present snart!
    Hehe, låter fränt men tror inte att denna stela gubben skulle klara att gå ner så djupt än mindre ta sig upp. Hm.. kanske skulle testa den själv?
  • wulfenia
    Anna Sui skrev 2009-05-06 12:38:38 följande:
    Eller lite ätbart efter tema. Tex Stiltonost och Sherry mm. Amaronevin med parmesanost och andra italienska rätter. Eller besök på något museum med lunch, då hela familjen går.
    Anna Sui skrev 2009-05-06 12:36:27 följande:
    Finns det ingen upplevelse som ni kan ge? Tex luftballongfärd (det går ju inte så vilt till). Vin- eller whiskyprovning. Titta på boxexperience.se där finns tips på aktiviteter.
    Tack för förslagen. Kikade in på sidan men det verkar bara vara i Stockholm?! Lite långt att åka från västra Värmland. En ballongflygning fick han i 60- års present av syrran men den var som sagt i Stockholm och den blev aldrig av,pengarna gick till spillo Kruxet var att det är svårt att beställa långt innan och det behövde han då det är 30 mils resväg, flygningen kunde när som helst ställas in pga dåligt väder och då skulle han ha rest dit förgäves. Sen är han inte så äventyrlig utav sig heller... bara syster som önskar det

Alkohol dricker han i stort sett inte alls.. möjligtvis en lättöl el två till julbordet

Museum häromkring finns det inte många och de 2-3 som finns är inget för honom som inte gillar konst och sådant

• wulfenia
    roligare skrev 2009-05-07 11:11:45 följande:
    wulfenia, kolla greatdays.se för upplevelser även i värmland. såg att de erbjuder ballongfärder i karlstad om inte annat...
    Tack, checkade in sidan lite...
    Men nu har jag bestämt mig för vad det blir.. ett par ÅROR!!
    Det saknar gubben till båten och det har hänt mer än en gång att motorn har stannat och han blivit tvungen att vänta in nån förbipasserande båt som kunnat bogsera honom in till land.. för ni ska inte tro att han tar med sig mobilen ut på sjön inte, nejdå den kan en gädda hoppa upp och ta för honom

Tack alla ändå för förslagen som givits!!
  • roligare

ett gott val, vem kan ro utan åror liksom...

• Jossebell

Jag brukar ge bort ett släktträd att hänga på väggen. Men på bara två dagar är det ju svårt att hinna fixa ifall det inte finns färdigforskat.

• santanas

Har precis varit och grattat min biologiske far som fyller 70 år idag och vi köpte en digital fotoram, laddade ett STORT minneskort med barnbarnen och han blev JÄTTEGLAD.

• solochsommar

Fotvårdsbehandling med fotmassage.
    Massage

• Fiamia10

Jag gör en Bebisbok till min dotter på bebisboken.se och då fick jag erbjudande till jul om en annan liknande sajt till pensionöärer typ, där de kan skriva boken om sitt liv. Gav bort den till pappa i julklapp. Det var en fin presentbox att ge bort och så skapar man ett konto på en sajt och fyller i massvis med sidor med frågor och laddar upp bilder.  Pappa har verkligen gått igång på det hela - pratar nu bara gamla minnen... men kul med ett riktigt projekt för honom i mörka januari. Kul och annorlunda presentide tycker jag, istället för prylar till dem som redan har allt. Och förhoppningvis orkar pappa hela vägen så att det blir en bok oxå, det blir kul att spara till mina barn växer upp. Finns på: www.tillminabarnbarn.se

• Jens Ehrs

Bjuda på en europaresa/weekend där du är medresenär brukar vara uppskattat. Nuförtiden är det dessutom ganska billigt att flyga med Ryanair, Wizzair, Norwegian med flera. / Jens Ehrs

Jens Ehrs
Svar på tråden HJÄLP!! Idé torka på 65 -års present??.. bråttom bråttom