• theresen

Längtar efter ett syskon..

Jag har en son som är 1år 5 månader..
    Är inte tillsammans med pappan, har varit själv med sonen från dag 1. Fast nu har han honom varannan helg. Jag har ett nytt förhållande, vi ska förlova oss nu. Dock bor vi inte ihop..

Jag längtar så grymt mkt efter ett syskon till sonen..
    Vad ska jag göra..

Finns det fler unga mammor där ute som redan längtar efter en till ? :)

• Svar på tråden Längtar efter ett syskon..
  • MammatillAlva

Ibland kan jag känna att det skulle vara roligt med ett syskon till min dotter. Hon är 1,5 år hon med. Men samtidigt vill jag inte ha fler barn nu, det passar liksom inte in i mitt liv eftersom jag vill studera osv. på gymnasiet utan att ta studielån.

Den här chansen är den enda jag har till det och jag vill hellre ta den. Fler barn kan jag vänta mer, sen är det alltid bra för min dotter att få all tid och uppmärksamhet hon behöver för sig själv lite innan det blir syskon osv.

Sen måste man alltid vara 2 för att få syskon. Jag är ju singel, så blir svårare där med. Så syskon lär vänta tills skolan och sådana saker är fixade.

Lycka till!

• Josefina86

vänta med att ni vart tillsamms ett tag så du är hundra procent säker på han , så du inte har två barn m två olika pappor och inte är tillsammans med någon av dom :)
    Jag är ensamstående med en 6 årig dotter och jag vill ha många fler barn. Hon tjatar oxå efter syskon, men sånt får man ta när det kommer.
    Man behöver inte ha bråttom :)
    Lycka till me allt !

Svar på tråden Längtar efter ett syskon..