• solen13

Han vet inte namnen

Hej!
    Jag undrar om det finns fler bonus barn där ute som inte vet namnen på bonusmammans släktingar?
    Min man har då en son sedan tidigare. Jag och min man har varit ihop i snart 7år och bott ihop i 6år. Hans son vet fortfarande inte namnen på tex min pappa, min lilla syster med flera.
    Varje tisdag då han är hos oss (varannan vecka) sitter min bio pappa barnvakt till dem på kvällen och bonus sonen kan fortfarande inte hans namn. Jag kallar inte min bio pappa för pappa utan säger alltid Toje.
    Likaså mina syskon kan han inte namnen på. Detta är människor som vi umgås med regelbundet när han är hos oss.

Hur är det med era bonusar? Min har bättre kolla på husdjurens namn är på människornas.

• Svar på tråden Han vet inte namnen
  • Senap

Ja, jag!
    Jag har ingen aning om vad någon i min styvmammas (eller som jag tänker på henne: hon som är gift med min pappa) släkt heter.
    Jag var iofs med på någon släktträff på hennes sida men mitt stora minne därifrån var hur hon sa till folk att om jag skulle flytta till min pappa så skulle hon flytta.

Tja, det kanske framgår vad jag tycker om henne...

My sugar is raw
  • linjes

Jag och min dotter har ingen aning om vad min dotters pappas släkt heter, kunde inte bry mig mindre heller om hon vet det eller ej

• anna li

Mina bonusbarn har koll på vad både mina föräldrar, bror, svägerska och brorsbarn heter (min mormor vet de inte vad hon heter men kallar henne precis som mina biobarn för gammelmormor)
    Mina biobarn vet oxå vad min sambos föräldrar, bror, svägerska och brorsbarn heter.
    Vi bor 20 mil från mina föräldrar så vi träffas inte jätteofta men vi pratar ofta om dom och eftersom vi är en familj så har ju alltid biobarnen följt med när vi åkt och hälsat på.
    Varken mina eller min sambos föräldrar gör skillnad på barnen; samma uppvaktning för alla vid ex födelsedagar och jul, samma intresse för alla barnens aktiviteter, kompisar, hobbies och skolgång...jag tror att alla barnen känner sej helt hemma på "båda sodor".
    Både mina biobarn och mina bonusbarn har dessutom far/morföräldrar på sina andra bioförälders sida.

• anna li
    anna li skrev 2009-05-03 10:07:17 följande:
    Mina bonusbarn har koll på vad både mina föräldrar, bror, svägerska och brorsbarn heter (min mormor vet de inte vad hon heter men kallar henne precis som mina biobarn för gammelmormor)Mina biobarn vet oxå vad min sambos föräldrar, bror, svägerska och brorsbarn heter.Vi bor 20 mil från mina föräldrar så vi träffas inte jätteofta men vi pratar ofta om dom och eftersom vi är en familj så har ju alltid biobarnen följt med när vi åkt och hälsat på.Varken mina eller min sambos föräldrar gör skillnad på barnen; samma uppvaktning för alla vid ex födelsedagar och jul, samma intresse för alla barnens aktiviteter, kompisar, hobbies och skolgång...jag tror att alla barnen känner sej helt hemma på "båda sodor".Både mina biobarn och mina bonusbarn har dessutom far/morföräldrar på sina andra bioförälders sida.
    Alltså, både bio och bonusbarn har följt med...gich för snabbt där:)
  • solen13
    linjes skrev 2009-05-03 07:02:02 följande:
    Jag och min dotter har ingen aning om vad min dotters pappas släkt heter, kunde inte bry mig mindre heller om hon vet det eller ej
    Men då kanske ni inte umgås med dem heller?
    Vi umgås ganska mycket med mina släktingar. Jag tycker personligen det är lite pinsamt när min bio pappa och hans sambo passar alla barnen och min bonus ropar "dudär" till honom.
Svar på tråden Han vet inte namnen