• gadell

    Blev flyttad från v.8 till v.5?!

    Var på vul i torsdags då jag enl bm och fl skall vara i vecka 8,
    det läkaren kunde se tydde på att jag som längst gått in i vecka 5.
    Fanns ännu inget foster till synes utan bara en hinnsäck som såg
    ok ut för vecka 5.

    Är nu rädd för att jag antingen har en ofostrig graviditet eller att jag fått ma.
    Någon annan som varit på vul tidigt i graviditeten och blivit tillbakaflyttade
    ett par veckor? Vad hände sen?

    Skall oxå tilläga att vi ej haft sex efter det att jag plussat på bim så jag kan ej ha
    blivit gravid senare än beräknat.

  • Svar på tråden Blev flyttad från v.8 till v.5?!
  • Loon

    En kompis till mig blev tillbakaflyttat några veckor. Trist, för hon hade räknat med en bebis i juli o stället blev det i aug...
    Varför var just för att hon inte blivit gravid när hon trodde... Ibland rubbas mens-cykeln utan att man märker det, så det var inget konstigt med det. Bebisen var det inga som helst fel på, bara det att den kommit till nån vecka senare än vad dom hade trott.

    Tror inte du ska oroa dig! BM hade sagt om det var nått annat.

  • princessAngel

    Min gravidtet med dottern var så... Blev tillbaka flyttad tre veckor och hade i stort sett testat positivt innan jag kunde blivit gravid. Vet inte hur det kunde bli så men några av faktorerna kan ha varit att det var svårt att se på VUL, att dagens tester är så bra att man kan testa positivt ganska direkt efter att ägget fäst och att ägget fäst senare än vad man trott... Det gick i alla fall bra och har nu en 2,5 åring springandes.

    Lycka till!

  • sunshiine

    hur har det gått?? jag är i samma situation. Är i vecka 7 och mitt foster är tydligen för litet för att vara i den veckan jag är i just nu.
    Den är 5,1 mm. Fick bruna flytningar i förrgår så därför var jag på undersökning.
    Var där senast i förra veckan då var den tydligen lika stor som den är nu kanske någon mm större.
    Ska tillbaka igen på måndag för blodprov. sist jag gjorde blodprov för hcg värden hade det inte stigit så mkt.

    blir orolig för ofostrig grav. vi som var överlyckliga över att jag är gravid har försökt i snart 1 år.

  • Moonlight Gbg

    Hej!
    Jag har denna veckan fått ett liknande besked. Jag fick en kraftig blödning i måndags och trodde då att jag var i v 8+1. Läkaren trodde först det var missfall men hittade ändå en liten krabat på 7.1 mm med ett hjärta som slog.
    Det gav en tillbakaflyttning till v6+2. Känns jättekonstigt tycker jag.
    Jag får för mig massa saker som t.ex att jag visst är i v9 men att bebisen inte växer som den ska osv. men då är det skönt att läsa det princessAngel skriver.

  • Honey Boo

    Hej!

    Gjorde VUL i vad jag tyckte 7+4 för blödningar. Flyttades till max 6+3. Tre veckor senare blödde jag igen, nytt VUL och då sa läkaren att jag borde vara i 10+3 och jag trodde det var 10+2 (enligt det jag räknade i från början, struntade i att "räkna om" efter första VUL) , så nog kan det svänga snabbt i början!

    Vecka 19 nu och sprattlar för fullt!

  • pickaboo

    Jag blev tillbakaflyttad två veckor med denna graviditet. Har blött hela tiden och fick därför ett vul i vad jag trodde var v 7+0. Läkaren sa att jag max var i v 5+0. Man kunde inte se något foster. En vecma senare såg man ett foster och nu är jag i v 12+6. Jag kan omöjligt ha blivit gravid när de menar att jag blivit det, men läkaren sa att man inte kan lita på mätningarna vid vul så tidigt. Det är därför man inte använder detta datum vid mvc.

    Hoppas det går bra för er!

  • sunshiine

    i förrgår fick jag bruna flytningar och har det nu med. Det är inte så rikligt men ändå går jag och oroar mig uschh sedan denna evigheten till måndag då jag ska göra nytt blodprov uschh...

    att läsa era solskens-historier ger mig ändå hopp!!!!
    grattis!!!

  • pickaboo

    Håller tummarna för er som snart ska ta blodprov, att ert hcg höjs i normal takt!!!

  • sunshiine

    var idag och gjorde vul och fostret var 6mm stort fortfarande för litet enligt bm.
    ska tillbaka på måndag för blodprov sedan på tisdag ska jag göra nytt vul
    fick idag en klar röd blödning som sedan försvann, har nu bara bruna flytningar

    uschh vad jobbigt allting ska vara

  • Steff92

    Jag har precis varit med om exakt samma och väntar nu på uppföljnings kontroll för att se om jag fortfarande är gravid eller om den stannat av. Är jätte orolig nu

Svar på tråden Blev flyttad från v.8 till v.5?!