• Maddiizzz

Danderyds sjukhus Avd 20

Hej!
    jag undrar om det finns några fler som låg på danderyd avd 20?
    vad tyckte ni om personalen där?
    blev ni bra bemötta?

vore kul att träffa andra mammor som legat där.

• Svar på tråden Danderyds sjukhus Avd 20
  • eeisor

Här är en. M låg där under hösten 2007.
    Nu lär det väl ha slutat någon och tillkommit andra sen dess, men överlag tyckte jag de flesta ur personalen var väldigt bra och genomtrevliga. För att vara helt ärlig så händer det ibland att jag saknar dem.
    Hur har ni haft det där?

• Maddiizzz

hej rosiee!
    kul att du svarade..
    vi hade det inge bra där personalen var inte direkt hjälpsamma och dem snackade massa saker bakom våran rygg så soc vart inkopplat.
    är inte speciellt nöjd med behandlinngen där så jag säger det blir ALDRIG mer danderyd för oss.

• eeisor

Oj! Det låter inte roligt alls! Vad trist att ni fick en sån upplevelse med dem. Knepigt att det kan vara så olika för olika personer på samma ställe.
    Det låter precis tvärtom mot vår erfarenhet, de hjälpte till med allt och lite till. Jag hade enormt mycket stöd av sköterskor/läkare och kurator.
    Den enda gång soc överhuvudtaget nämndes när M låg där var när jag pratade med en sköterska om allt möjligt och av ren nyfikenhet frågade om vad som hände med premisbarn vars föräldrar vägrar att låta personalen ge barnet mediciner. Fick då veta att man i allra värsta fall kopplar in soc och mer eller mindre LVUar barnet.
    Du behöver inte svara (det är ju trots allt internet vi skriver på...), men får jag fråga hur det gick så långt att soc blandades in för er?

• Maddiizzz

jag kan maila dig här på familjeliv lite senare under dagen och berätta.

• oliversmamma85

Våran son låg på avd 21, men kanske funkar ändå?

För det är ju ändå samma personal där, vi blev bemötta jätte bra, är super nöjd med vården våran lille kille fick:) Även om det var en jobbig tid efter förlossningen, allt som gick så bra hela förlossningen sen i slutet hände något med vår lille Oliver, men fick ligga en vecka, så ska inte klaga. Hur länge låg ni?

• oliversmamma85

vad hade era bebisar för problem då dom hamnat på neo?

Skulle vara kul att träffa andra mammor , som legat där. Vi har haft problem med maten(ej ammat) har ej funkat alls:( Så vart ersättning, men sen fick lillemannen mjölk allergi. Så har haft några tuffa´månader

• Tobben

Hej hej! Vi låg på avd 20 aug/sept 2008 och har i princip bara gott att säga om personalen och vården. Vad tråkigt att ni fick en så negativ upplevelse Maddiizzz. Det är tillräcklligt tufft att gå igenom prematurtiden.

• snurre

Hej ,
    jag låg på avd 21 under 2006dec-2007feb.Vår kille var 12 v för tidig.Jag hade en superbra vård och relation till nästan alla.Visst fanns det nån barnmorska på natten jag ej gillade , men jag sa till!Ville ej att hon skulle komma in till oss mer, och det var absolut respekterat.Jag är glad att dom fanns.Hälsar på ibland och då speciellt tll Gunilla som var vår kontakt.
    Hör av er om ni vill veta mer!Jag fick dessutom förlossningsdepression.

• pojkens

vi låg på avdelning 21 i slutet av nov 2008. Fast bara 10 dagar. Jag tyckte de flesta i personalen var bra, även om det var otroligt jobbigt med folk överallt och att alla sköterskor/barnmorskor sa olika saker till mig angående amning och skötsel. Jag fick också en depression och mådde skit så det påverkade ju såkalrt allting.

Svar på tråden Danderyds sjukhus Avd 20