Låna sitt eget barn på pappans helg men inte halvsyskonen?
Det är ett lite större arrangemang här i byn när sonen ska vara hos sin pappa som jag tror han skulle vilja gå på.
Min son är yngst av de syskonen hos pappan just den helgen även om han har yngre syskon oxå.
Det känns lite elakt att bara hämta honom men jag har frågat pappan om han inte kan ta med alla barnen dit då det är gratis men han skyllde på ekonomin fast det är gratis.
Anledningen till att jag inte kan ta med alla är att det bara får plats 3st förutom mig i bilen och de är sammanlagt 4 barn.
Men det känns elakt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 19:47
Jag och pappan kan träffas med och utan sonen. Bra kontakt med andra ord.
Sonen är 5 år och hos sin pappa på flygets dag i år. Han älskar flygplan och andra saker så jag tror han sulle gilla att åka dit. Inga problem om jag skulle låna honom tror jag.
Men förutom sonen finns det den helgen precis som vanligt varannan helg barn på 10 år, 8 år och 6 år. Pappan har även en 1 åring och en på 2-3 månader men de kommer inte varannan helg.
Om alla barn får reda på att jag ska ta sonen någonstans vill de följa med.
1, För de tycker väldigt mycket om att umgås med mig
2. för de är rätt avundsjuka på varandra.
Och då min 5 åring inte kan hålla tysta om saker vilket jag inte förväntar mig så lär han berätta för de andra vart han varit.
Jag bad pappan följa med med de andra barnen eftersom med 2 bilar kan alla följa med men han verkar inte vilja nej jag har inga planer på att tvinga honom men skylla på pengar när något har gratis inträde är lite löjligt.
Så vi har alltså följande scenario
1 pappa med 4 barn hemma den helgen.
2 en mamma utan barn men med bara 3 platser för barn i bilen.
3. Flygets dag som kommer som mest 1 gång/år om ens det.
4. Avundsjuka och ledsna barn om inte alla får följa med.
5. en mamma med dåligt samvete om hon inte tar med alla barn.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 11:29
bara 5 åringen är mitt.