Hur mycket är mycket ritalin?
Lägger detta under missbruk då det låg närmast tillhands på grund av min fråga.
Jag lider av narkolepsi och får idag ta 2 stycken 20mg depottabletter per dag som tas en gång på morgonen.
Dessa räcker fram till precis innan lunch... jag har provat själv att ta två till och då är jag normal fram till ca 17:30 sen är det slut på all pigghet igen. Detta har jag provat ett par gånger när jag kännt mig tvungen att vara pigg och allert.
Ringde neurologen och berättade om hur det går, och sjuksyrrans reaktion när jag frågade om jag fick ta en till var ungefär: "absolut INTE!! De är ju långtidsverkande!"
Jo pyttsan känner jag, de är ju tusen gånger bättre än de 10mg kortidsverkande jag fick men de fick jag ju ta nonstop för att känna mig normal, och missade jag ta en inom mitt 2 timmarsfönster så fick jag fruktansvärd huvudvärk vilket jag slipper helt på depot.
Nu till frågan: Är de rädda att skriva ut mer pga missbruksrisk? Eller är det väldigt höga doser som gör att de reagerar? De skulle lugnt kunna lägga in mig och se, för jag kan faktiskt somna efter att ha tagit mina 40mg också.
Vad tror ni?