• Miffy

Hur länge blödde ni efter missfall?

Som rubriken sa: hur länge blödde ni efter missfall? Och hur lång tid tog det innan ni fick äglossning efter detta?
    Fick missfall igår i v 7, tog cytotec-tabletter idag och vill bara komma igång igen...

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter missfall?
  • mge02001

Hade missfall i vecka fem fick äl 16 dagar efter första blödningsdagen och blödde i 7 dagar.

• Hannanan

Hej! Tråkigt med missfall... Har själv fått 2 tidiga missfall.
    Jag blödde till och från i ca 2 veckor, fick äl igen efter ytterligare 3-4 veckor båda gångerna.
    Hoppas det går bättre för er nästa gång!

• Skorpan2

Missfall 1 blödde jag ca 10 dagar. ( v 5).  Tog 6 v till att jag fick mens igen. Blev gravid vid den ÄL. Slutade tyvärr i MF igen (v 6). Blödde 6 dagar den här gången. Har nu efter lite drygt 5 v mens igen.

Natanael 070702
  • September78

Har nyss haft ett mf (slutade blöda i lördags), blödde i ca 5 dagar, hade inte särskilt ont alls.

• karita78

jag hade missfall i vecka 8 och blödde i 8 dagar. Mina två mensar efter det har varit rikliga och långa. Men senaste mensen kändes som vanligt igen.

• Miffy

Provar ni att bli gravida på en gång efter missfallet? jag vill det, men dr rekommenderade ju ett par menser i mellan...

• Blåsa

Hur mkt blöder man vid missfall?

• Miffy

Jag blödde ganska exakt som en mens, nu var det en v sen och det har nästan slutat blöda nu...
    Skillnaden var att det var klumpar i detta...

• anåm

fick i oktober ev ett mf. (dagen innan BIM) hade haft symptom i en vecka, och vaknade av en enorm smärta, plus blod med klumpar.
    efter detta hade jag inga som helst teckan på ÄL, utan månaden gick och flytningarna var tjocka och sega enda fram tills nästa mens.

i december fick jag mitt +, i v7 kom tyvärr blod igen.
    blödde som vanlig mens, 5 dagar. men efter detta inga teckan på ÄL, fram tills nästa mens.

Detta är nog jätteolika, och det är olika om man bör vänta en mens innan nytt försök, om det tagit skada tex.
    vissa försöker direkt och lyckas.
    andra gör det inte.

Lycka till nu

• Doriath

Jag blödde ca4-5veckor med första mf och med andra mf ca 10 dagar eller lite mer. Blöder man mer än två veckor tycker jag man ska kolla upp om det är något tjall.
    Jag blödde som en gris första gången men det var ingen fara ändå, jag slapp skrapning.

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter missfall?