Byta bank?
Hej!
Funderar på att byta bank i.o.m att vi har Swedbank (fånigaste namnet någonsin btw?)
Frågan är bara vilken bank man ska byta till? Funderar på att byta till någon mindre bank, alltså komma bort från Nordea, Handelsbanken, SEB etc.
Vi har inga lån så vi har bara transaktionskonto där lön kommer in, ett "framtidskonto", ett e-sparkonto och så har jag mitt pensionsspar där också. Tror jag har (hade snarare) några fonder i Robur men det har de förvaltat bort 85% av...
Så vad ska man välja? Har funderat lite på ICA-banken, Ikano, Länsförsäkringar etc men är så totalt ointresserad och utråkad att jag ger upp efter en halvtimme när jag försöker läsa på om för-/nackdelar med resp. bank.
Så nu är det upp till er att bestämma vad jag ska byta till! Kom med konkreta tips och förklara varför vissa är bättre än andra, tröttsamma "Jag har ****bank och de är skitbra..." och liknande oneliners undanbedes.
Tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 18:39
Det jag vill ha reda på är vad de har för räntor på lönekonto, sparkonto etc. Och hur väl fungerande internetbank de har. Och ev. påslag t.ex på uttag från bankomat, utlandsutag etc. Alltså matnyttig information, jag bryr mig inte om era känslor angående olika banker.
kommentarer angående hur bra Swedbank är undanbedes, jag tänker ändå inte ha kvar mina konton där.
Tack!