• Sol33

Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?

I vecka : 32
    Mår: trött, vill helst bara sova,m halsbränna, sura uppstötningar
    Vikt: +10 kg
    Magen: Stor, ligger på typ 108 cm :)
    Motion: Inte mycket, tycker det räcker med att jobba heltid
    Jobbar: Heltid fast planerar att ta ledigt en dag i veckan några veckor
    Går hem: 5 juni
    BF= 28 juni

• Svar på tråden Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?
  • MrsButler

Gick ner till 50% i v.32, mitt jobb är/var dödsstressigt och idag (v.35) är jag 100% sjukskriven. Är dock väldigt tacksam för att vara "ledig" nu, för här i Schweiz är man bara berättigad till 12 veckors mammaledighet. Därefter har du 2 möjligheter; gà tillbaka till jobb, eller uppsägning och vara utan inkomst. Behöver jag tillägga att dagis i Schweiz kostar 700kr per dag/per barn?

Kämpa pà, vila sà mycket du kan och strunta i städning och andra grejer när du är ledig. Upp med benen pà soffbordet!

• Cornbread

jag mår bra, oväntat bra.
    kunde fått hp om jag ansökt tidigare och inte blev uppsagd i mars, men får jobba kvar fastän jag blev uppsagd så jag jobbar fram till 12 juni.
    bf - 28 juni.

• Nynne

Jag är i vecka 31, men jag svarar ialla fall! :D

I vecka : 31
    Mår: Bra, går inte gärna långt, mer än 3-4 km, svullna fötter kvällstid, fogarna gör ont vissa dagar när jag burit mycket.
    Vikt: +12 kg säkert, har inte vägt mig sen v. 28.
    Magen: Liten, SF =28, har inte mätt centimetrarna.
    Motion: Inte mycket, promenerar med hunden 3 ggr/dag max 3-4 km/gång.
    Jobbar: 75% och ska göra det ett tag till...
    Går hem: 21 juni
    BF= 5 juli

• KickiÖ

v. 30. Halvtidssjukskriven pga sammandragningar m.m, inte gått upp speciellt mycket alls, kanske 7 kilo fast allt är på magen, den står rätt ut. Svårt att äta sittande, behöver ligga och sleva in maten. Jag blir anfådd av att bara resa mig så motion är inte att tänka på. Har en veckas semester i juni, annars har jag tänkt att jobba fram till BF 10/7. Det känns som om det är väldigt långt dit...

• Gravid2008

jag jobbade till värkarna kom. har inte ett fysiskt tungt jobb, men stressigt, gick dock ned i arbete sista 1,5 månaderna, jobbade sällan mer än 50 tim/vecka då och hemifrån en halv dag i veckan. jag var väldigt trött både i kroppen och sovtrött, men hade inga större men som jag inte kunde hantera (det vanliga, lite foglossning, ryggont, lite halsbänna, enklare havandeskapsförgiftning) det viktiga är ju att man mår bra

• Sol33

Jag har massa övertid och sånt som jag tänkte ta ut innan, jag vill verkligen bara vila innan barnet kommet och få andas ut.
    Stressigt på vårt jobb och massa förändringar så det är bara att överleva dagen känns det som ibland. Skönt att jobba fyra dagar i veckan känner jag. En dag som är min att VILLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAA på :)

• Redmilk

I vecka: 32
    Mår: ganska bra men sover dåligt och har humörsvängningar...stackars min sambo. Spänd mage nästan dygnet runt. Bebis kickar hårt.
    Vikt: + 8 kg
    Jobbar: inte. Sjukskriven pga av sammandragningar.
    Motion: små promenader i slomotion till affären en gång om dagen.
    BF: 25/6

• sassus

Går in i vecka 33 i morgon... Mår oväntat bra måste jag säga. Ont i ryggen och svårt att sova, men det får man väl räkna med Känner man annars inte trött eller speciellt stor, även om jag gått upp 12 kg och har en mage som är så stor man får räkna med i den här veckan (blir alltigt lika chockad när jag råkar få syn på mig själv i ett skyltfönster - är det där jag?? ) Planerar att jobba fram till sommarlovet, dvs 17 juni (har BF 22 juni). Har lagt ner allt vad motion heter, klappar mig själv på axeln när jag gått till affären Det är det bästa med att va gravid, man får lov att va lat och bara göra det som man själv mår bäst av

• trixell

I vecka : 33
    Mår: Jättebra. Lite trött efter jobbet bara. Foglossning som dock blivit bättre tack vare bälte. På nåt sätt står man ut med så mycket mer när man är gravid. Bara tanken på den lill* gör en glad =)
    Vikt: +9 kg
    Magen: Liten, SF=27
    Motion: Har ett tungt jobb, eget stall och hästar... Varken hinner eller orkar med nåt mer just nu.
    Jobbar: Heltid
    Går hem: 1 maj med HP
    BF= 20 juni

• Infinito

I vecka : 34
    Mår: Jättebra, lite svårt att sova på nätterna. Ont i ryggen..
    Vikt: +10 kg
    Magen: rätt liten enligt andra o mig själv, men precis på genomsnitt enligt SF mått
    Motion: Inte mycket, Lite promenader kanske
    Jobbar: Ingenting!!! Lite väl tråkigt att bara gå hemma...
    BF= 10 Juni

Svar på tråden Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?