• rply

Ni som födde runt vecka 36-37?

Alltså 36+, hur var era små bebisar när dom kom ut? Hur länge behövde ni stanna på neo? Om ni ens behövde.

Är lite orolig då min bebis verkar komma snart, så vill gärna ha lite svar på frågor.
    Hoppas även jag kan få det.

• Svar på tråden Ni som födde runt vecka 36-37?
  • Amazina

Födde i v 37+2 (lite senare än vad du letade efter). Min bebis var 2990 g och 49,5 cm. Lite trött i början och fick termodräkt för att hon inte kunde hålla värmen men annars helt frisk (sög lite dåligt också och fick flaska). Fick stanna någon dag extra för att hon hade gulsot men behövde inte ligga på neo.

• majamy

Födde v. 36 +4. Lillan vägde 2420 g o var 46 cm. Hon var liten o fick ersättning på BB till min amning kom igång..behövde inte vara på neo. Lycka till !

• Smuhlan

jag földde i vecka 36+6. Isaac mådde strålande. Han var/är väldigt mörk i huden så de trodde först han hadeguldsot men det hade han inte. Han var 49 lång och vägde 3075 då han föddes, så ganska stor ändå:) Vi fick åka hem dagen efter, efter en ordentlig läkarkoll plus att vi fick åka tillbaka två dagar senare på ytterligare kontroller.

• Chokladmums

Vår lilla Viggo kom till världen för 1 vecka sedan, i vecka 35+6 (precis som storasyster). Han vägde 2 455 och var 44 cm (nu 2386 g och 46 cm). Han mådde bra förutom lite lågt blodsocker därav hamnade vi på neo. Fortf inskrivna men får vara hemma på permis. Han fick mat i sond på neo och ammades, nu ammar jag och ger flaska m tillägg. Nu hoppas vi på viktuppgång bara så att vi kan skrivas ut! Med vår dotter var det inte på samma sätt, vi var på vanliga BB 5 dagar och sen hem. Lycka till med din kommande!

• Virrpirr

Min kille föddes i 36+1.
    han vägde 3300 och var 48 cm lång.

Han föddes på vanlig avdelning och låg aldrig på nån neo.
    Det enda var väl att han fick rätt besvärlig gulsot och vi fick ligga kvar och sola i ca. 100 timmar och att magen krånglade rätt mycket (vilken den kan göra ändå iofs)

• Therese6699

Födde min son i vecka 35+2, han vägde 2415g och var 49 lång. Hade inga problem med att andas eller att äta. Vi fick ligga kvar i 5 dagar. Sedan fick vi åka hem.

• Helene100

Mn stora flicka föddes v 36: Vi fick ligga kvar på BB 2 dygn (gulsot) annars bedömdes hon som fullgången och vi fick åka hem utabn några restriktioner alls. Hon har utvecklats precis som hon ska och vi har aldrig behövt korrigera åldern Hon är liten-men det är genetiskt.. Hon skrattade förförsta gången vid 5 veckor- precis vid den tiden som "normala" bäbisar gör. Mao är barnet bara friskt är det fullgånget vid 36 veckor, så du har inget att oroa dig över!

• Helene100

Hon vägde förresten 2620g och var 44 cm lång. Liten mao men det är hon fortfarande vid nästan 4 års ålder.. (Bara fötterna som är långa..)

• Monis1

fick min sista i v36+3 och det var med planerat snitt, hade förliggande moderkaka. Han var stor 3545 och 52 lång. Stannade 1 dag pga snittet. Han fick värme dyna o mössa mm men det behövde han inte ha. Hoppas det går bra.

Svar på tråden Ni som födde runt vecka 36-37?