• Kary

Bra ansiktsrengöring?

Hej,

Jag letar efter en bra produkt att rengöra hyn med på kvällarna (sminkar mig inte jättemkt, men använder typ liquid concealer och mascara).

Har hittills försökt med en rengörings"mjölk" från ACO från apoteket, och sen Cliniderm Skin Balance Soft Cleansing Mousse. Och jag som aldrig tidigare haft problem med hyn, inte ens under tonåren (några enstaka småsaker eller pormaskar ibland, men inga finnar etc egentligen) får nu hela tiden små kvisslor på näsan eller i höjd med ögonbrynen på sidorna.

Måste jag ha starkare rengöringsprodukter? Vilka kan hjälpa? Kan tillägga att jag är 28 år, bor i en storstad och sitter många timmar framför datorn varje dag. Är det omöjligt att ha fin hy då? Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Bra ansiktsrengöring?
  • Hummelina

Jag kan bara tipsa om Body Shops vitamin E-serie. Jag använder deras rengöring, dag- och nattkräm. Superbra! Den känns fräsch och lätt men återfuktar ändå väldigt bra. Tror inte man ska ha starka grejer, det blir bara att hyn producerar mer fett och man får mer problem.

• Noorna

Jag använder Dermalogicas produkter. Produkterna är svindyra men de är dryga och helt suveräna! Jag har väldigt känslig hy men får både pormaskar och kvisslor väldigt lätt. Jag är också 28 och sitter väldigt mycket framför datorn och använder minimalt med smink. För att få rätta produkterna till min hy tog jag en ansiktsbehandling med facemaping samtidigt som jag köpte en uppsättning av produkter. Kan varmt rekomenderas! Efter bara en vecka så är hyn väldigt mycket bättre!

• Kary

Hmm...vad har de för sorts rengöringsprodukter då? Jag använder Biotherm ansiktscreme som jag är väldigt nöjd med...men just de senaste året har jag använt apoteketsprodukter till att rengöra ansiktet och då upplevt dessa problem med hyn.

• Noorna

Jag har en rengöringskräm som heter Special Cleansing Gel, en skrub som heter Daily microfoliant samt ögnkräm, fuktkräm och en booster som man använder under fuktkrämen. Efter att ha provat dessa kommer jag inte gå tillbaka till apotekets produkter som jag använde tidigare.

• Dundermamman

Jag använder Mary Kays produkter, tycker de är helt suveräna!

Till ansiktet har jag "TimeWise 3-in-1 cleanser" som är en djuprengöring, därefter återfuktar jag med "TimeWise Age-Fighting moisturizer"!
    Dyra, men dryga och jättebra!

5 skogisbebisar föddes 19/4!
  • snart mamma igen

kan  tipsa om alpnaerings swissform.. dem har många superbra produkter för ansikte o kropp o själ

• Rebster

Jag använder också Mary-Kay´s produkter och jag tycker att de är jättebra. Parfymfria och inte testade på djur. De kan köpas för en billigare penning på Tradera!

• Junior79

Många av mina vänner och jag fick mer hudproblem efter vi använde Dermalogica. Dyra produkter och funkar inte för alla.

Idag använder jag bara Murad produkter, de har olika serier för din hud och man kan blanda. Rekomenderar varmt c-vitamin behandlingen, huden blir som en babytjärt.

• Kary

Ojoj, många råd. I vilka prisklasser ligger de produkterna ni använder? Finns det någon som testat de produkter från apoteket som jag använt och inte heller gillat dem?

• Dundermamman
    Kary skrev 2009-04-26 17:38:10 följande:
    Ojoj, många råd. I vilka prisklasser ligger de produkterna ni använder? Finns det någon som testat de produkter från apoteket som jag använt och inte heller gillat dem?
    Jag betalade 1000:- för produkterna jag skrev om ovan + en flaska Oil-free eye makeup remover och en tub foundation!
    Rekommenderas varmt!

Jag har själv aldrig provat apotekets ansiktsprodukter, men jag vet flera som inte tycker att de är bra!
  • Junior79

Rengöringskrämen köpte jag sep 08, har för mig att priset låg mellan 300-400.
    Men den är dryg, har fortfarande lite kvar, nytt köp nässta månad.
    Tvättar ansiktet morgon och kväll.

Murads anti rynk kräm ligger på 2000:- här i sverige. DEN gör underverk...

• Kary

Dundermamman: Jag får ta och googla lite och se var man kan köpa dessa produkter. Var köper du dina?

Junior 79: Vilken Murad-produkt använder du för rengöring?
    Murad Clarifying Cleanser eller Murad Refreshing Skin Cleanser eller något helt annat? Var köper du ifrån?

• neoaliya

Har just nu 4 st rengöringar. En från Lancome, en från Ole Henrikssen, en från Estee Lauder och en från Lumene. Av dessa så är Lumene den bästa. Den är ju betydligt billigare än dom andra, den tar ALL make up och torkar inte ut ansiktet. Jag är otroligt känslig och får lätt eksem liknande utslag om jag blir för torr. Kan rek den varmt. Har testat det mesta och denna är bäst hittills. Dermalogica är inget för mig, känner mig inte ren och blir torr av den.

• Junior79
    Kary skrev 2009-04-27 06:27:46 följande:
    Dundermamman: Jag får ta och googla lite och se var man kan köpa dessa produkter. Var köper du dina?Junior 79: Vilken Murad-produkt använder du för rengöring? Murad Clarifying Cleanser eller Murad Refreshing Skin Cleanser eller något helt annat? Var köper du ifrån?
    Återkommer vilken rengöring jag har. Men jag köper på åhlens city...Det lönar sig med bonus korten....
  • Dundermamman
    Dundermamman: Jag får ta och googla lite och se var man kan köpa dessa produkter. Var köper du dina?
    Min svägerska är konsulent för Mary Kay , så jag handlar av henne!

Gå in på Mary Kay´s hemsida, så kanske du kan finna en konsulent nära dig!
  • Kary

Har någon förresten testat ngn regöringsprodukt från Biotherm?

• neoaliya

Ja, den som blir en mousse. Den är jätte bra

Kary skrev 2009-04-27 22:04:48 följande:
    Har någon förresten testat ngn regöringsprodukt från Biotherm?
  • Junior79
    Dundermamman: Jag får ta och googla lite och se var man kan köpa dessa produkter. Var köper du dina?Junior 79: Vilken Murad-produkt använder du för rengöring? Murad Clarifying Cleanser eller Murad Refreshing Skin Cleanser eller något helt annat? Var köper du ifrån?
    Essential-C Cleanser. Den är bra för min hudtyp.

Kolla in deras hemsida. www.murad.se
  • tandmaja

Jag har just börjat använda MD produktar och tycker de är helt suveräna. De är väldigt dyra tyvärr, men om man går att köpa billigare på nätet.

Svar på tråden Bra ansiktsrengöring?