• Angels

Livmoderhinnan är för tjock?!

Frågade för ett tag sedan på "planerar barn", men fick inget bra svar där. Så jag testar här istället.

För drygt 4 år sedan var jag hos gyn och han sa då att min livmoderhinna är för tjock så ägget kan inte fästa. Så här 4 år senare och utan att blivit gravid en enda gång så inser jag att det nog beror på detta. Men vad gör man åt det? Ska ringa till gyn på måndag, men pga att han slutat med barnlöshetsutredningar så finns det stor risk att jag inte får någon hjälp därifrån och ska jag gå via sjukhuset, så lär jag bli tvungen att göra en utredning från scratch och det känns inte aktuellt pga flytt.

Någon som också har för tjock hinna som kan ge mig tips?

• Svar på tråden Livmoderhinnan är för tjock?!
  • Dollars matte

Har du väldigt långa menscykler? I så fall hinner slemhinnan bli för tjock och gammal för att kunna ta emot ägget. Men den blöder ju ut vid mensen och byggs sen upp på nytt. Det man i så fall kan göra är att försöka förkorta menscykeln med hormoner.

Eller har du normala och regelbundna cykler? Gjorde du flera kontroller, blev den alltid för tjock? (och hur tjockt är "för tjock"?) I så fall har jag ingen aning om vad som kan göras för det har jag inte hört om förut. Blodförtunnande kanske?

Nu är det ju måndag så du har kanske redan ringt och pratat med gyn. Berätta gärna vad de sa! Jag är nyfiken på att lära mig mera om olika problem och lösningar.

Internet är roligare än text-tv
Svar på tråden Livmoderhinnan är för tjock?!